This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej alle.

Min kæreste og jeg rejser til vietnam i tre uger i januar. Jeg har før rejst i Thailand, Cambodia og Malaysia, men har ikke været i Vietnam og håber derfor på nogle gode tips/anbefalinger.

Da vi rejser i januar har vi valgt at flyve til Ho Chi Minh og og være sydpå, da det kan være ret koldt i nordvietnam og da vi trænger til sommer og sol. Vi havde overvejet at bruge et par dage i Ho Chi MInh City og derefter (evt. med easy riders) tage til Nha Trang og være 3-5 dage, men er lige kommet væk fra det, da vi har hørt, at det er meget turistet og primært er unge mennesker, der drikker sig stive. (Vi er selv 26 og 29 år og har ikke noget i mod fester og at gå ud, men søger ikke steder lignende Kho Phang Nang). Hvad er jeres erfaringer med Nha Trang?

Derudover har vi overvejet efterfølgende (efter Nha Trang eller Ho chi Minh) at tage sydpå til nogle på og så står vi lidt imellem om vi skal vælge at tage til Phu Quoc Island eller Con Dao Island, hvor vi søger lækre strande, mulighed for snokeling, evt. trekkingture i naturen og ren afslapning. Gerne også muligheder for at gå ud og spise og på bar, så ikke alt for øde steder.

Sidst har vi også stærkt overvejet at tage et par dage til Cambodia (evt. Siem Reap), da jeg har boet der i 2 måneder for 6 år siden og derfor synes det kunne være ret fedt at komme tilbage. Dette er evt. noget, vi ville gøre i stedet for Nha Trang.

For at opsummere søger vi: Kultur, at komme ud blandt lokale på landet (country side), trekking, natur, lækre strande, snorkeling/bådture. Hvis I har nogle råd til ovenstående eller forslag til interessante byer eller andet, vil vi sætte stor pris på det :).

Hilsen Simone

Anonym Mathias

Var i Sydvietnam i vinters. Fantastisk land.

Trafikken er crazy i Ho Chi Minh – brug par dage der, men ikke mere. Lige uden for byen kan I få jer en klaustrofobisk oplevelse i Chu chi tunnellerne.

Hold jer langt væk fra Nha Trang – frygtelig by. Prøv at helt op til Hoi An i stedet. Det er en meget fin og hyggelig by, hvor I kan få lavet billigt tøj og samtidig er der fine strande tæt på.

I kan også se den gamle kongeby Hue. Der er ikke koldt selv i februar.

Con Dao skulle være fantastisk sted at dykke og gode strande men lidt besværgeligt at komme til (og dyrt). Jeg var selv en uge på Phu Quoc – primært for at dykke. Ikke den bedste dykning men stadig ret godt. Phu Quoc er meget som jeg forestiller mig Phuket var for 20 år siden. Så ikke så turistet endnu, men det er på vej. De har bl.a. en sprit ny lufthavn.

Grundet dykkerstederne er der nogle barer, hvor der er godt gang i den. Så forhør jer ad i dykkercentrene (også selvom I ikke dykker). Jeg dykkede selv med Rainbow divers (der også tilbyder snorkling). Kan kun anbefale dem.

Anyway – så glæd jer!

Anonym Iben

Hej Simone,

i sidste uge kom jeg hjem efter en måned i Vietnam, hvor jeg rejse fra nord til syd. For det første vil jeg sige, at 3 uger er lang tid kun, at bruge i syd. Vietnam er et superlet land at rejse i, så jeg synes klart, I skal bevæge Jer længere mod central Vietnam også 🙂
    Vi sprang Nha Thrang over, da vi også havde hørt, at de fleste primært tager dertil for, at drikke sig i hegnet.
    Vi valgte Con Dao Islands i stedet for Phu Quoc. Hovedøen på Con Dao er jo en nationalpark, så der kan man i hvert fald trekke. Vejret var desværre ikke med os, så det fik vi ikke gjort. Vi lejede en motorcykel og kørte selv rundt på øen til de smukkeste strande. Rainbow Divers findes også her og kan hjælpe med at arrangere dykning og snorkling. Øen er MEGET stille, der er absolut intet andet at se end natur og stortset ingen restauranter/barer.
    Som Mathias også skriver, bør I klart tage til Hoi An, Hué og Dalat kan også anbefales 🙂
    Rigtig god tur, I har virkelig noget at glæde Jer til!

Hej fra Iben

Anonym Emilie

Hej,

Jeg har været i Vietnam i lidt over 5 måneder, og har derfor besøgt temmelig mange steder.
    Det er rigtigt at Nha Trang har ry for at være en festby, og det er synd, for den har meget mere at byde på, hvis man ellers ved hvor man skal lede. Det er faktisk den by jeg har tilbragt mest tid i og fået flest kulturoplevelser, og jeg skal dertil igen næste år.

Ved første øjekast består Nha Trang af strand og barer med fulde mennesker, men lidt udenfor byen ligger der nogle rigtig flotte områder med vandfald osv. De står så vidt jeg ved ikke beskrevet i nogen guidebøger, så den eneste måde man kommer derud på, er ved at blive gode venner med vietnamesere.
    Og det er også sådan I kan få de fedeste kulturoplevelser. Det er ret let at blive venner med vietnamesere, og der går som regel ikke lang tid inden man bliver inviteret hjem til middag hos familien. Hvis man har været i vietnam uden at opleve en vietnamesisk familiemiddag, så har man spildt tiden.
    Nha Trang er ret oplagt, for at blive gode venner med vietnamesere, fordi der er mange turister, og de derfor snakker vældig godt engelsk. Jeg har stadig kontakt til rigtig mange.

Så Nha Trang er hvad man gør den til. Fest og ballade eller vietnameisk kultur.

Derudover kan jeg også anbefale Hoi An og Hue (:

God tur

Venlig hilsen Emilie

Anonym MathiasNepal

Hej! Jeg skal til Vietnam i slutningen af januar, hvor jeg skal tilbringe en måneds tid, inden turen går videre til Nepal.

Vi lander i Ho Chi Minh, hvor vi vil bruge et par dage, men som jeg har kunne læse mig til flere steder, så rejser folk forholdsvis hurtigt videre herfra. Vi har tænkt os at tage ud til Phu Qouc, bruge et par dage der, hvorefter vi rejser tilbage til fastlandet og fortsætter nordpå, for at ende i Hanoi efter en måneds rejse.

Jeg har derfor disse spørgsmål:
    1. Hvordan kommer vi nemmest (billigst) til Phu Quoc? Jeg kan se man kan flyve for 1200,- t/r, men jeg har også læst noget om man kan sejle derud for stort set ingen penge.

2. Lyder det realistisk at rejse fra syd til nord på 1 måned? og er der nogle der har erfaringer/gode tips i forhold til transport form?

3. Gode tips til ting vi bare MÅ se? Vi er både til kultur og adventure!!

Mvh.

Mathias

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account