This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym DeXter

Hej..
    Det er ikke noget problem at rejse alene i de to lande..
    Hvis du tager til Laos, skal du helt sikkert opleve Luang Prabang, som er en helt fantastisk by, bo evt. i den gamle del af byen. besøg evt. Pak Ou-hulerne, Kouang Si-vandfaldene, og That Phousi. Tubin i vang vieng, skal næsten os prøves, besøg Tham Phou Kham-hulen 6 km. fra byen..
    Tag evt. en kajak tur fra vang vieng til Vientiane, self. ikke hele vejen, der er en del kombineret turer. Super skønt. I Vientiane er Stupa Pha Tat Luang et must see, og et besøg på national museumet er os spændene..
    Lerkrukkesletten, som ingen ved hvad er eller hvordan de er skabt. Ligger nær byen Phonsavan i Xieng Khuang provinsen..
    Champassak hyggelig by mmellem Pakse og Si Phan Don (De 4000 øer) som bestemt også er et besøg værd.
    Wat Phou, det største khmer tempel ude for cambodias grænse. Det ligger i syd laos.

Anonym DeXter

Vietnam…

Med start i Hanoi i nord, skal du helt sikkert ud og besøge Halong Bay og Sa pa provinsen. Hvor der skal besøges stammer.
    I nord Veitnam er der os Ha Giang, som er et meget ukendt hjørne af vietnam..
    I Hanoi er der rigtig, rigtig, rigtig mange ting at se. Hvis man er til krigs historier. Men syntes da os du skal se det klassiske dukke teater. og alle Ho Chi Minh tingene er os super spændene. Find dig evt. en motorcykel taxi, der kan godt engelsk og ved noget om tingene ibyen. Fandt en der var super fint, har desværre fåeet smit hans nummer væk.
    Fra Hanoi kan man tag en openbus, som er en bus der kører hele vejen ned til Ho Chi Minh City.
    Med stop i flere byer. Man betaler fra starten af for hvor mange stop man vil have undervejs, når man er i den by man vil af i. Står man bare af og bussen kører videre. Du skal bare ringe til openbus selskabet dagen før du vil med bussen videre til næste stop.
    Syntes at Konge byen Hué er et besøgværd..
    Dalat er et godt udgangs punkt til at komme ud og besøge etniske bjergfolk.
    Hoi An er skræddernes by, skal du have syet tøj er det der du skal gøre det..
    Ikk så langt fra Hoi An ligger My Son, som er nogle super flotte ruiner fra Chamkulturen..
    Nha Trang, egentlig bare en super skøn strandby, med god mulighed for fest og farvet og dykning.
    Ho Chi Minh City (Saigon). Hvis du ikke har fået nok af Ho Chi Minh ting og sager er der massere i HCMC os.
    Chu Chi tunnels, okring 70 km. fra HCMC er bestemt et besøgværd..
    Tag med et selskab på en 2 eller 3 dags tur ud i Mekong Delta, super spændene og flot område.

mvh.
    nicolai

Anonym DeXter

forresten..
    Der er også noget i Vietnam der hedder Easy Riders, hvor du kan køre bag på en motorcykel oppe i bjergene og besøge stammer osv.
    Har desværrer ikke selv prøvet det, men skal jeg helt sikkert næste gang jeg skal til vietnam..

Hvis du rejser fra Nord Thailand ind i Laos skal du tag grænseovergangen Chiang Khong til Huay Xai. Og du kan evt. tag en båd fra Huay Xai til Luang Prabang op af mekong, men tag slowboaten, det tager godt nok 2 dage. Men syntes det var super dejligt at sejle op af floden og se den flotte natur. også gør man holdt i en lille by hvor man skal overnatte. 😉
    Men køb ikke billeten ved turist bureauer, de tager 35 dollars. og det kan gøres meget billigere nede ved båden.

God tur

Anonym stepher

Hejsa
    Jeg rejser 6 uger til asien til sommer. De første 3 uger skal jeg rundt i Thailand sammen med en, men de sidste 3 uger er på egen hånd, hvor jeg virkelig gerne vil en tur til vietnam og/eller Laos.
    Hvad er jeres erfaringer med at rejse alene i disse lande? Jeg har rejst alene i Thailand, så jeg har lidt erfaring.
    Hvad skal man se og opleve og hvad skal man ikke?

Anonym Anonym

Utroligt at der kommer de samme spørgsmål om de samme ting IGEN OG IGEN.
    Véd folk ikke, at der findes guidebøger, at der i Syøstasien findes turister overalt?
    Ta´dog afsted istedet for at stille så mange ligegyldige spørgsmål!!!

Anonym Anonym

Hvis du ikke synes om spørgsmålet, så lad dog være med at spilde din egen og andres tid på at klikke ind og svare!!!! Der er ingen tvang!

Anonym stepher

Tusind tak for dit fantastiske svar. Jeg har noteret mig det hele og vil læse lidt op på det…

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account