This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym caro&pil

hejsa alle
    vi er to piger der rejser til vietnam d.18 marts, vi skal være tre uger i Ho Chi minh city og arbejde frivilligt og har derefter 5 uger hvor vi gerne vil rejse rundt. Vil gerne se cambodia, angkor wat, men ved ikke helt hvordan vi kommer fra det ene sted til det andet? derudover ville vi være rigtig glade for nogle tips ang. at komme fra syd til nord vietnam – Ha Long Bay?
    vi ville også rigtig gerne opleve en dyrepark i områderne – aber, elefanter eller sådan noget. – nogle der har erfaringer med dette?? på forhånd tak. caroline og pil

Anonym Andreas

Hey.

I kan kører i bus fra Ho chi minh city til Phnom Phen. Jeg tror jeg gav ca. 20 dollars for billetten og det tager små 5 timer.
    Herfra kan i tage med en anden bus videre til Siem Reap hvor Ankor Wat er. Billetten her koster ca. 10 dollars.
    Det er utrolig nemt at finde steder i Ho chi minh hvor de sælger billetterne og her kan i samtidig få lavet visum til Cambodia.

Ha Long bay er en helt fantastisk oplevelse. I kan enten købe et buspas og kører hele vejen derop. Det koster ca. 25 dollars, ellers kan i tage tog eller flyve.
    Når i er i Hanoi centrum kan i købe billetter til turer derop hvor man overnatter på en båd og sejler rundt og ser en masse.

Håber det hjalp lidt ellers må i bare skrive igen. God tur.

Anonym Pernille

I kan tage n bus hele vejen gennem Vietnam for godt 20 dollars med 5-7 stop undervejs, det kan rigtig godt betale sig. I skal ikke bekymre jer så meget om hvordan i kommer rundt, folk står i kø for at få jer med i deres bus og hoteller 🙂

Anonym Pernille

I kan tage n bus hele vejen gennem Vietnam for godt 20 dollars med 5-7 stop undervejs, det kan rigtig godt betale sig. I skal ikke bekymre jer så meget om hvordan i kommer rundt, folk står i kø for at få jer med i deres bus og hoteller 🙂

Anonym Anonym

Der skulle være et eller andet sted i Cambodia hvor man kan komme et par dage ud i junglen og hjælpe med at passe elefanter. Jeg ved ikke så meget om det, men det er jo værd at undersøge.

Anonym caroline og pil

hej igen. tusinde tak for svarene, er bare rigtig dejligt. ville spørge hvor lang tid det ca tager at komme op gennem vietnam, altså fra ho chi minh til hanoi, vi læste et sted d ville tage 30 timer med tog? hvad med bus?
    hvad er der af overnatnings muligheder nær angkor wat? vi har ca. 5 uger, er det nok til både at rejse nord på og ind i cambodia? og hvis der er nogle der kender mere til elefant stedet må de meget gerne skrive. på forhånd tak 🙂

Anonym Kondi

Hey. Jeg ville sige 5 uger var nok. Hvis i vil køre direkte til Hanoi og ikke stoppe undervejs så ville jeg nok vælge toget, for hvis i vælger bussen stopper i flere gange undervejs og skal skifte bus, og nogle gange kører den næste bus først dagen efter.
    Der er massere af steder nær Ankor Wat. De fleste af dem er dog store luksus hoteller. Dog når i kommer med bussen til busstationen i Siem Reap vil der stå en masse mennesker som vil tilbyde jer transport ind til byen og samtidig vise jer deres hoteller.
    Vi blev kørt ind til et lille hyggeligt hotel. Her gav vi 10 dollars for et værelse til 3. På selve hotellet fik vi en af medarbejderne til at køre os ud til Ankor Wat, samtidig med at han kørte os rundt derude. De gav vi cirka 8 dollars for. Og sådan nogle kan man finde overalt i byen. Det tog ca. 15 min fra vores hotel derud. Men samtidig fik vi set byen. Så umiddelbart ville jeg vælge at bo nærmere byen og så tage en lille “taxi” hver dag derud da det ikke koster noget.
    Rigtig god tur 🙂

Anonym caroline og pil

tusind tak igen for svarene. 🙂 er der nogle der ved hvor lang tid det tager med tog fra ho chi minh city til hanoi? vi vil nemlig rigtig gerne se ha long bay, men er bange for vi ikke kan nå d.

Anonym Anja

Jeg boede på Golden Angkor Hotel i Siem Reap. Ganske udemærket hotel. De arrangerede også en privat guide for os til Angkor Wat -kan varmt anbefales !
    Jeg kan ikke huske hvad vi gav for at bo der, men i kunne jo evt. maile dem og spørge og evt også lave en reservation den vej rundt!? -anyway- deres mail kommer her: 012893272@mobitel.com.kh
    God tur :o)
    Anja

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account