This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Josefinealberte

Hej. Vi er to veninder der skal rejse 12 uger i Vietnam, Cambodia og Laos til efteråret. Vi er i tvivl om vi skal dele tiden op så vi har 4 uger i hvert land, eller længere tid i ét og kortere i andre. Er der nogen der har nogen råd?
    KH Leo og Josefine

Anonym Martin

Skal selv på samme tur her til sommer (dog kun to mdr.) Uden have været der, er mit indtryk, at der er mest at lave i Vietnam. Det er jo også det største af de tre lande.

God tur.

Anonym Anonym

Hej. Jeg har aldrig været i Cambodia eller Laos, men har rejst fra Hanoi til Saigon i Vietnem. Jeg havde 19 dage i alt, og det var faktisk meget passende. -Måske kunne jeg ha brugt nogle dage mere, men absolut ikke nødvendigt. Derfor er mit råd : Hvis I vil være væk i 12 uger, så se om I ikke kan koble et land mere på, med mindre I vil have enorm god tid til sommer, sol og strand. God tur, -I har noget at glæde jer til ; )
    Mvh. Janni

Anonym Jesper Jensen

Som jeg ser det er 12 uger masser af tid til at se de lande i skriver – faktisk alt for megen tid.

Jeg vil foreslå, at i køber en flybillet med start i Bangkok og afslutning i Kuala Lumpur. Så kan i bruge tiden således:

Thailand – 3 uger
    Cambodia – 1 uge
    Laos – 2 uger
    Vietnam – 3 uger
    Malaysia – 3 uger

Tag til Malaysisk Borneo (Sabah & Sarawak). Her kan i opleve hovedjægere, orangutanger, næseaber og noget af verdens bedste dykning.

Det er rimeligt billigt at flyve dertil fra Kuala Lumpur (Køb evt. billetten hjemmefra eller kig på low-cost-airlines.nu).

Anonym Anonym

Jeg ville holde mig til de lande, I har valgt! Man kan sagtens bruge 12 uger på at udforske dem – selvfølgelig kan man nå flere lande på samme tid, men det er vel et spørgsmål om, om man vil se landene mere overfladisk eller vil i dybden og også vil have tid til at se de lidt mindre turistede dele af landene. Og det når man bestemt ikke feks. i Cambodja på en uge eller Laos på to uger som Jesper foreslår! Men det er op til jer, hvad I vil have ud af rejsen osv – vil i se en masse ting og forskellige steder – eller vil I også have tid til at opleve landene lidt dybere – begge måder er fine at rejse på, det skal I bare overveje før I vælger at besøge flere lande.

I har valgt at rejse i et område, hvor I altid kan ændre planer undervejs – så start med det, I har tænkt nu – og så kan I altid udvide med flere lande, når I er der – det er i hvert fald mit råd. Feks. kræver hverken Malaysia eller Thailand, at man ansøger om visum inden – det får man blot ved grænsen, så det er slet ikke noget problem at finde ud af derovre, hvis I vil til et af de lande.

Rigtig god rejse til jer hvad end I finder ud af – I kan godt glæde jer i hvert fald 🙂

Anonym Anonym

Jeg brugte to uger i Cambodia, og der var meget passende, men med kortere tid når man ikke at se de væsentligste steder tror jeg. Har ikke selv været i Vietnam og Laos, men mit indtryk er at man kan bruge længst tid i Vietnam, vi mødte nogen der forlængede deres ophold der fra 1 måned til tre måneder, og stadig synes de kunne have brugt længere tid.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account