This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sarah9

Hejsa.

Jeg har planer om at rejse rundt i Asien fra jan/feb 2009 og 4-5 måneder frem. Jeg er ikke begyndt at gå i detaljer endnu, men planen lyder på start i Vietnam, og herefter Cambodja, Laos, Thailand og evt. Indien hvis der er tid og penge tilbage til det.

1. Er det som ung kvinde et problem at rejse alene?
    2. Ang. budget, er 40.000 kr. nok til sådan en rejse?
    3. Er det en god idé at bruge et rejsebureau, også selvom jeg ikke ønske at det skal være planlagt ned i detaljer, men mere frit så der er plads til spontanitet?

Gode råd og tilføjelser er meget velkomne 🙂

Hilsen Sarah

Anonym lone traveller

1: ingen problemer, gjorde det selv

2: fint budget, brugte selv under

3: fuck rejsebureau. For min skyld, så gå i hvert fald uden om kilroy :). De gav mig INGEN hjælp når jeg havde burg for det, og det var dyrere end at gøre det selv

Anonym Gry Maria

Mht. at rejse alene er det slet ikk enoget problem i sydøstasien, men det kan være rigtig hårdt at rejse i Indien alene, det er en meget stor omvæltning og de er slet ikke lisså bevidste om turister, det er noget helt andet, men helt fantastisk.
    Brug ikke rejsebureau for meget nej, det vil blot gøre det dyrere, men jeg har haft gode oplevelser med Kilroy hvor jeg havde brug for hjælp, men husk en forsikring hvis du skal til Indien, det er meget nemt at blive syg der pga hygiejnen. Budget på 40. burde være nok! jeg rejse for ca 5000 pr måned der og havde også penge til at dykke osv.

Anonym Sarah9

Super 🙂 Mange tak for jeres svar

Anonym Anonym

Jeg er enig med den lone traveller, selvom jeg ikke har noget imod Kilroy.
    Køb dig en billet til Bangkok (retur hvis du ikke vil til Indien og enkelt, hvis du overvejer at tage hjem fra Indien!) og tag over land fra Bangkok til de respektive lande.
    Det vil være let at planlægge som du kommer frem!

God tur
    Raslyng

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account