Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3530927
     Camden

      Hej alle

      Så er flybilletterne endelig betalt og kæresten og jeg rejser d 29 dec til Hanoi, Vietnam. Turen går derefter ned igennem Vietnam ind igennem Cambodia og op igennem Thailand hvor vi til sidst gerne skulle ende i det sydvestlige Thailand.

      Vi læser selvfølgelig alt hvad vi kan få fat i om landene og tager alt information til os og har lidt en ide om hvad vi vil se, specielt i Cambodia (Ankor Wat, Siem reap, killing fields). Men jeg vil meget gerne høre fra folk der har været der.

      Hvad vil I anbefale at vi ser i de 3 lande?
      Er der noget vi skal være særligt opmærksomme på?
      Hvor er der gode steder i specielt Thailand uden for mange turister?
      Nogen der har forslag til gode billige steder at overnatte?

      Håber der er nogen der kan hjælpe lidt. Alle gode råd, tips osv modtages med kyshånd!

      #3530933
       milla06

        Hej

        Jeg var igennem samme lande her i foråret. En helt fantastsik tur..
        Der er mange dejlige steder i thailand, har selv været på de fleste af øerne, men hvis holder jeg oppe omkring bangkok som vi gjorde denne gang, kan jeg anbefale koh chang, hvor kan overnatte på noget som hedder lonely beach, det er et dejligt sted til 35 kr. pr. overnatning for en hytte ved vandet. (turen fra bangkok til kho chanh er billig, og kan beatilles de fleste steder på kaosan Rd.- på sussi street er de meget venlige, hjælpsomme og billige). En anden ting jeg kan anbefale på koh chang er at tage på elefanttur, det var en sjov oplevelse, hvor vi badet med elefanterne.

        vi fløj på saigon i vietnam, som er en ret vild by. Det er smadder sjovt at “leje” folk på gaden med en knallert som en slags guider- de kan vise én en masse sjove ting, som man måske ikke ellers ville se. Hoteller i saigon, kan jeg anbefale jer at tage ind til den store “turistgade” som de kalder den i lonelyplanet, det er et dejligt sted at bo og med alt tæt på:)
        Rundrejse i vietnam er luksus, i forhold til andre steder i Asien. De har sovebusser, som kører om natte, og de kan klart anbefales. Nha Trang i Vietnam skal opleves. Tag ned til havnen hvis i ska på bådturer…

        Rejsen fra Vietnam til Cambodia via Mekongfloden er en oplevelse.. tag evt en overnatning på “det flyeden hotel”. Selv landet Cambodia var jeg ikke så vild med, men stadig en stor oplevelse. I kan leje en “tuk tuk” for en dag- hvor i står op kl. 05.00 og tager til angor watt og ser solopgang… simpelthen et must…

        Håber i kan bruge lidt, ellers kan i bare spørge

        #3530937
         Camden

          Tusind tak for dit svar! Det kan bestemt bruges. Det er altid dejligt at få navne på bestemte steder/hoteller som andre synes er et besøg værd.

          #3530942
           anna77

            I skal være opmærksomme på det kinesiske nytår TET som fordobler priserne og besværer alting ganske meget hvis i f.eks. er i Vietnam imens det sker.

            Vietnam er et billigt og o.k. sted at tage dykkercertifikat ex. i Nha Trang. Vi syntes at Saigon var en kedelig by. Hanoi var en anelse mere charmerende, men vi var der under nytåret og det var koldt og meget blandet fornøjelse at strande der under TET. Bjergene og området omkring Mekondeltaget anbefales. Sovebusserne anbefales IKKE. Måske har vi bare været uheldige, men chaufførene råbte og skreg, var fulde og ubehagelige og “sengene” var cirka 160 cm lange.

            Cambodja: Når I er i Siem Reap for at se templer, så huske singing tree cafe. Dejligt lidt hippieagtigt sted som gør godt i lokalmiljøet. Blue pumpkin kan også anbefales, men ikke for det autentiske. Tværtimod. Cambodja var et for os overraskende velfungerende nemt og lækkert turistland.

            I Thailand. Yndlingsø Koh Chang.
            Yndlingsby Bangkok!!! I skal tage metroen ud i udkanten af byen og ud og sejle med flodbus af de SMÅ kanaler. Der er er en fascinerende blanding af slumkolonihavestil og fancy minimalistiske luksusvillaer

            #3530941
             comeawaywithme

              Highlights i Vietnam kan være: Sapa, Halong Bay, Hoi an (hvis man vil have syet tøj), Nha Trang, Dalat, Mui ne og Mekong floden. Måske har I allerede læst noget om de forskellige steder.

              I Cambodia bør I også tage en tur forbi Sihanoukville som er strandområdet. Det ligger også “nær” Thailand og kan være en måde at tage videre til Thailand på. Gør I det kan I meget passende tage til Koh Chang som ligger forholdsvis tæt på Cambodia og der vil jeg også anbefale Lonely Beach som Milla gjorde det. Vil I ud hvor der virkelige ikke er mange turister kan I tage til nogle af øerne syd for Koh Chang. Feks Koh Kham, Koh Mak, Koh Wai eller Koh Kood. Man kan sejle dertil fra den sydlige del af Koh Chang. Der er super lækkert på øerne og god snorkling. Dog ikke meget at lave andet end at slappe af og nyde livet og hinanden. Ellers er Thailand jo et stort land, hvor man sagtens kan rejse rundt i flere måneder. Kan anbefale jer at se den gamle hovedstad Ayuttayua, der ligger lidt nord for Bangkok. Der er mange turister, men det giver lidt historisk tilbageblik og der er meget smukt. Koh Tao og Koh Panghan i syd er gode og det er muligt at finde steder uden alt for mange turister. Undgå Phuket, Samui og Phi Phi hvis I ikke vil hen hvor der er overcrowded med turister. Hvis I vil nordpå ar Pai at anbefale. Hyggelig lille by belligende i smukke omgivelser i bjergene. Fantastisk stemning. Der er masser andre spændende steder at tage hen, men ved heller ikke hvor lang tid I har.

              God tur.

              #3530953
               Camden

                Igen tusind tak for svar til jer alle! 🙂

                Comeawaywithme hvad er der at se i Pai som du foreslår? Noget bestemt eller tænker du hvis man bare gerne vil opleve en bjerby?

                Er der andre byer i Vietnam i vil anbefale ud over de allerede nævnte?

                Er der nogen af jer der har prøvet at sejle via floderne fra Vietnam til Cambodia? Og hvor lang tid skal man sætte af til det?

                #3530954
                 comeawaywithme

                  Ja, Pai er bare hvis man vil opleve andet en by og strand. Feks en bjergby. Men der er også noget at lave i området som trekking, rafting, se vandfald, hotsprings, små stammelandsbyer, rismarker.

                  #3530955
                   Camden

                    Ok tak for det. Det skal bestemt med i overvejelserne 🙂

                  Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

                  Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                  © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                  Log ind med brugernavn & kodeord

                  eller    

                  Glemt dine oplysninger?

                  Create Account