This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mathis_huse

Hej Alle

Min kæreste og jeg skal 5 måneder til Asien, hvor vi blandt andet skal rejse rundt i Nepal, Vietnam, Thailand, Malaysia og på Filipinerne. I nævnt rækkefølge. Vi rejser den første oktober.

I Vietnam rejser vi fra Hanoi til Ho Chi Minh City over land og det eneste vi har af planer er en tur til Sapa, som vi har hørt en masse godt om.

Vi vil meget gerne høre fra folk, der selv har været afsted og om de steder man bare MÅ se når man er i Vietnam.

I er også meget velkommen til at give os gode råd vedrørende de andre lande.

På forhånd mange tak.

Mvh. Mathis

Anonym Glen

Hey…

Jeg er i Vietnam nu, og har lige besoegt Halong Bay… Det er absolut den bedste oplevelse jeg har haft her i Vietnam.. God Tur

Anonym Rasmus

Hejsa.. jeg har været der en 3 gange nu.. Og Sapa er et must.. Dog er det noget turistet, men hvis man bliver længere end luksusturisterne så får man en helt anden følelse af stedet.. Ha Long bay er også lækkert, men meget kommercialt, dog er det lækkert at komme ud på havet efter lang rejse..
    Den gamle bydel i Hanoi er fantastisk at gå rundt i, og der er nogle fabelagtige restauranter..
    Det mest spændende var dog DMZ-Zonen nær Hue.. Vi fandt nogle lokale på en restaurant efter en punktering på vej til Hue, der så lejede motorcykler osv og tog os ud i området.. Der er underjordiske huler fra krigstiden osv.. Syd har jeg ikk meget positivt at sige om

Anonym Anonym

hejsa vil liige være med:)
    Jeg skal til Hanoi i 4 dage.. HVAD SKAL MANS E OG OPLEVE DER?? hvor skal man bo henne…

Anonym Rasmus

Kommer selvfølgelig an på om man har 4 dage kun i Hanoi eller man tager ud.. For fra Hanoi kan man tage nogle gode ture til Halong Bai.. Ellers er der selvfølgelig Ho Chi Minhs mosuleum.. Ellers er det hyggeligt at gå rundt og tjekke markeder i den gamle bydel.. Det er også her hvor der er størst mulighed for hoteller.. Specielt i budgetklassen og her er der et væld af gode restauranter..

Anonym Thomas

Det er meget sjovt at se billeder af en ung John McCain i Hoa Lo prison (Hanoi Hilton). Især nu 🙂

Anonym Thomas

Phu Quoc øen var den suverænt største oplevelse for mit vedkommende.

War Remnants Museum i Ho Chi Minh City var en tankevækkende oplevelse.

Anonym Dinna

I Hanoi synes jeg ikke, at der er så meget at se, så skal man tage på ture ud af byen. Men Ho Chi Minh’s mausoleum kan jeg også anbefale.
    Mht. resten af Vietnam, så er jeg helt vild med Sapa! Der er så smukt! Og Halong Bay er også flot, men som en anden også sagde, så er det meget kommercielt. Men når man er der, så lej kajakker! Det er rigtig fedt og man får set mere og kommer meget tættere på! Super fed oplevelse 🙂
    Sydvietnam synes jeg nu også er smuk – var nok mest vild med Hoi An, der byder på uendelig mange shoppingmuligheder, og desuden er der en skøn strand 🙂 Hue sagde mig ikke så meget, Nha Trang kan heller ikke anbefales specielt. Saigon skal man selvfølgelig opleve, men jeg er ikke vildt begejstret. Er man i Saigon synes jeg krigsmuseet er værd at opleve.

Anonym Dinna

Mht. hoteller, så synes jeg generelt, at Vietnam’s standard er rigtig god. Hvis du vil bo billigt, men også lidt godt, så vælg et 3-stjernet, der synes jeg generelt, at man får rigtig meget for billige penge 🙂

Anonym Jane

Hej med jer
    Var selv i vietnam sidste sommer, sammen med min mand som kommer fra vietnam, vi rejste fra syd til nord og tilbage igen.
    Jeg vil stærkt anbefale Lang co beats som ligger mellem hue og Danang, Stranden har helt hvidt sand og er nok det smukkeste jeg nogen sinde har set.. Derudover bliver en tur til Halong bay som også er meget smukt en nødvendighed, man kan leje en tur med færger med en eller to overnatninger, samt kajaktur til ingen penge, men vendt med at bestille til i er der nede, hvis ibestiller over nettet, betaler i overpris. Det er masser af overnatningsmulighedder over alt, vi bestilte over nettet efter hvor langt vi kom. Hvis i tager til Saigon, må jeg abselut anbefale at tage en tur til mekongfloden, og til cu thi tunnelerne som også er en oplevelse…

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account