This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym sabina

Hej alle rejselystne!
    Er der nogen som kan fortælle mig hvor mange penge man kan leve for om måneden i Thailand og Vietnam?

Kan det passe at der er billigere i Vietnam end Thailand?

Hvilke dele af vietnam skal ses hvis man kun har nogle uger/evt. måned??

Skal man have visum til Vietnam og kan man få lavet det i Bangkok?

Venligst Sabina

Anonym Marlene

Hej Sabina,

Det er selvfølgelig meget individuelt hvad man kan leve for pr. md. Men mange klarer det for 5000 kr pr. md. Personligt vil jeg nok nemmere kunne klere den for 7000 – 8000 kr. Og ja, Vietnam er lidt billigere end Thailand.

Nogle ting du kan se i Vietnam er krigsmuseet i Ho Chi Minh City, Mekong floden, Nha Trang – godt nok bare en dejlig strand og et godt sted at go ud, Dalat og den flotte omkringliggende natur, Halong Bay og Sapa.

Hvis du skal være i Vietnam mere end 14 dage er det en god ide at søge visum hjemmefra. Du får automatisk 14 dage ved indrejse, men ved ikke hvor nemt det er at forlænge det når du er der. Mååske er det nemt nok…

Mvh. Marlene

Anonym rmk

Jeg brugte klart flere penge i Vietnem end thailand… feks kostede overnatninger i vietnem mig som regel en 3. del mere end thailand… men jeg rejste også kun i den nordlige del af vietnem.
    Jeg fik lavet visum i bangkok… no problem…

Anonym AM

Jeg synes at Hanoi er meget hyggeligere end Ho Chi Minh, så der ville jeg personligt bruge flere dage. Men området omkring Ho er godt hvis man vil på Mekon delta-ture eller interessere sig for Vietnamkringen. Det samme gør sig gældende omkring byen Hue, hvorfra der er ture til den tidligere grænse mellem Nord- og Sydvietnam.
    Er man til strand og afslapning er det klart Nha Trang (dog ikke nov. dec. pga off season) og Halong Bay.
    Vil man have syet tøj er Hoi Ann det mest populære sted -tilgengæld kan du også godt regne med at alle råber efter dig på gaden “come in to my shop” etc. Derfra kan man tage på dagtur til My son-templerne hvis man er træt af at blive hevet i ærmet. Husk dog lige at smage byens “nationalret” Cao Lao inden du flygter videre.

Det med visum er intet problem i Bangkok -der kan alt lade sig gøre!
    Og jeg boede i Vietnam for mellem 5 og 8$ pr. nat for et dobbeltværelse… men det kommer klart an på hvor meget luxus man ønsker.
    Go tur

Anonym Mia

Hvis man lever så billigt som det overhovedet er muligt, kan det godt lade sig gøre at leve for ca. 3000 kr/mdr… Men så skal man også vælge de billigste værelser (ca. 5$ i vietnam, 3$ i thailand), spise det billigste mad osv… En ting der kan anbefales er at spise mad fra gaden i thailand.. vi blev overhovedet ikk syge af det, og du ku få et måltid mad for ca. 5-7kr!!!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account