Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3533933
     nymann23

      Skal ud og rejse 3-4 uger her til sommer, og har fundet frem til disse tre lande. Kan dog ikke helt bestemme mig for, hvilket af de tre lande jeg skal vælge. Vi er to unge personer der rejser på et rimelig stramt budget, og vil høre om der er nogle derude der kan komme med gode råd om hvilket land de vil foretrække. Vi søger kulturelle- og natur oplevelser, samt en god strand i ny og næ:) Håber der er nogle der kan hjælpe:)

      #3533934
       DanielJohansen

        I mine øjne er Kenya lig med safari, især når du selv nævner naturoplevelser. Det er en helt fantastisk oplevelse at komme så tæt på vilde dyr, men det koster altså.. og vil du på en ordenlig tur slipper du (meget) let 5000 kr. i og med entrance fee til nationalparkerne ikke ligefrem er billige. Jeg vil bestemt ikke tale dig fra det, men har du et stramt budget synes jeg du skal gemme det til en anden god gang:)

        #3533935
         Claus

          5000,-, det lyder af en noget anden pris, som den jeg gav da jeg var i Afrika.
          Jeg gav mellem 90-100 USD/dag, og det var inklusive entré til parkerne.

          Der findes jo bunkevis af bureauer i Østafrika, som man bare kan shoppe mellem for at få en god pris.

          mvh
          Claus

          #3533936
           DanielJohansen

            Du har ret Claus, det var lidt upræcist:)! Jeg gav lidt under 5000 kr. for 12 dage ca. inkl. bus til Dar es Salaam (Tanzania) bagefter.. men hold op hvor kan du komme langt for den slags penge i andre lande:)

            #3533938
             Anonym

              Desværre er entrance fee i Kenyas national parker steget til 60 dollar per dag de fleste steder i forhold til 30 dollar tidligere og der er ikke længere studierabat. Derfor er priserne for budget safari steget en del

              #3533941
               nymann23

                Tak for svarende. Vi havde godt nok på fornemmelsen af at Kenya vil være den dyreste variant. Men det lyder godt nok tiltrækkende alligevel:) Ved i hvilket niveau leveomkostningerne (=mad og overnatning) er på i Kenya i forhold til asiasiske lande som Indien og Vietnam?

                #3533942
                 nymann23

                  Tak for svarende. Vi havde godt nok på fornemmelsen af at Kenya vil være den dyreste variant. Men det lyder godt nok tiltrækkende alligevel:) Ved i hvilket niveau leveomkostningerne (=mad og overnatning) er på i Kenya i forhold til asiasiske lande som Indien og Vietnam?

                  #3533947
                   Claus

                    Asien og specielt Indien er helt klart billigst at være i. Ophold fås fra USD 2, mad fra USD 1.

                    mvh
                    Claus

                    #3537274
                     Isabella

                      Jeg har været i alle tre lande, og vil umiddelbart vælge Indien. God tur!

                    Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

                    Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                    © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                    Log ind med brugernavn & kodeord

                    eller    

                    Glemt dine oplysninger?

                    Create Account