This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sofiem

Hejsa 🙂
    Vi er to der gerne vil til vietnam og kina næste år omkring marts måned. Vores spørgsmål er, om det er nemmest bare at bestille flybilletten derned, og så bare tage den derfra? Eller skal man planlægge det hele/det meste hjemmefra? (prismæssigt)

Anonym LisbethFriis

Hvad der er det nemmeste afhænger vel lidt af hvem man er…hvad man har det bedst med!
    For mit eget vedkommende har jeg det bedst med, at have en overordnet plan. Det giver også et overordnet overblik økonomisk.
    Jeg booker og betaler ud- og hjemrejse samt lange flyrejser mellem lande med det samme, så det ligger fast. Jeg køber gennem danske selskaber, så jeg er omfattet af danske regler.
    Jeg køber samtidig også de første par overnatninger, så jeg er omfattet af pakkerejsereglerne. Og så synes jeg også, at det er rart, når jeg ankommer, at jeg ved hvor de første overnatninger skal være.

Hjemmefra har jeg lavet mig en plan for, hvad jeg gerne vil opleve og hvor jeg regner med at overnatte under hele turen. Jeg booker ikke noget af dette, hvis det ikke kan afbestilles igen uden udgifter for mig.

Jeg booker ikke indenrigs flyvninger eller anden indenrigs tranport før jeg er ankommet.

Kunsten er – synes jeg – at få skabt sig et realistisk praktisk og økonomisk overblik, uden at få låst sig alt for fast på faste planer.

Om der er penge at spare på at booke på forhånd eller om det er billigere, at ‘tage det som det kommer’ er lidt svært, at svare på. Mine største bekymringer ved ikke at have booket/betalt den dyre del af rejsen på forhånd er dels:
    …at man kan risikere, at NØDT til at købe returrejsen for dyrt.
    …at man kan få problemer mht indrejse, hvis man ikke har en returbillet.
    …at man ikke kan få en hjemrejse, når man vil (f.eks. var der mange, der kom i klemme under vulkan udbruddet på Island)
    …at man under rejsen er kommet til at bruge for mange penge og må gældsætte sig for at komme hjem. Man ken bedre skære ned på overnatning og mad under turen end man kan skære ned på udgiften til hjemrejse 😉

Nå, som jeg startede med…det er et temperamentspørgsmål. Men her fik I mit input!

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account