This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym signe_o

hej
    jeg skal til november rejse i 6 uger med en veninde gennem vietnam- laos- cambojo og thailand..
    vi er meget ueninge om vi skal tage en guidet tur gennem landene eller og vi sagtens selv kan rejse rundt..
    så ville meget gerne høre om der er nogle der har erfaring med at rejse rundt i disse land endten på egen hånd eller med guide? og gerne høre nogle fordele og ulemper ved de forskellige rejse måder.

på forhånd tak

Anonym Panden

Rejs selv! det er det nemmeste i verden, disse lande er meget backpacker-venlige. Intet problem, og så er det meget billigere og meget eventyrligere 🙂 god tur!

Anonym Magnus

Jeg er enig med Panden. Især Thailand og Laos er nemme steder at rejse. Der er nok lidt mere udfordring i Cambodia og Vietnam.

At nå alle fire lande på seks uger er urealistisk. Jeg ville foreslå at I begrænser jer til to lande. På den måde undgår I at bruge for meget tid på transport, og I kommer til at forstå landene bedre. Fx. Thailand og Laos, Thailand og Cambodia eller Vietnam og Cambodia.

Guidede ture kan være gode til at komme steder hen, hvor man ellers ikke ville komme. Hvis I vil trekke er guidede ture en god ide. Angkor Wats historie er tit mere interessant fortalt af en guide end læst i en bog. En sight-seeing tur her og der er måske heller ikke nogen dårlig ide, hvis I er nye rejsende, eller måske støder I på andre spændende tilbud på jeres vej.

Anonym Pernille

Hej 🙂 Enig…. 6 uger er for kort tid…. Jeg har rejst i alle landene alene, det var ikke noget problem….. Det var min første tur 🙂

Anonym signe o

mange tak for svarene 🙂 vi vil meget gerne besøge alle landene, og har heldigvis mulighed for at forlænge turen, så hvor lang tid ville i anbefale? minimum?

Anonym Mumbo

Vietnam 3 uger som absolut minimum (var der i alt 3 måneder, det er et fantastisk og alsidigt land.) Laos 2 uger, Cambodia 1 uge, hvis I mest bare er til Angkor Wat. Thailand også 3 uger som minimum. I skal bestemme jer for, hvad i gerne vil opleve, for det har en del betydning for, hvad I skal vælge. Hvis I er meget historie, – og kulturinteresserede, så er Angkor Wat et must, men hvis I er mest til fx naturoplevelser, er det måske ikke så vigtigt at tage til Cambodia, da det lissom er Angkor Wat man tager til Cambodia for, for at sige det groft. Sådan noget som jungletrekking kan foregå i både Thailand og Laos, så der behøver I måske kun at vælge ét land at gøre det i, mens Thailand nok er nummer 1 mht strande og dykning. Party-warty skal I nok finde i alle landene, men Thailand er klart mest kendt herfor, tag bare fullmoon parties’ne på Koh Phangan.
    Okay, det blev måske lidt rodet, men find ud af, hvilke slags oplevelser I er ude efter, så kan I nemmere tage stilling til, hvor lang tid I har brug for i hvert enkelt land..

Anonym Rasmus

Hvis man er meget begrænset tidsmæssigt kan man stadig godt nå en god portion af det hele. Man kan bare fravælge det sydlige Vietnam osv.. jeg ville starte i Hanoi og tage til Sapa-Halong Bay osv.. Herfra ville jeg rejse overland til Laos og blive her et par uger.. Tage til det sydlige Laos og krydse grænsen til Cambodja (OBS visum påkrævet til Cambodja ved denne grænseovergang)
    I Cambodja ville jeg se delfiner i Kratie, slappe af i Shihanoukville og selvfølgelig se Angkor Wat, hvorefter man kan rejse til thailand..
    2 uger i hvert af disse lande er tid nok til at få et godt indtryk af det hele og hvis man tager det sydlige Cambodja får man strande næsten på niveau med dem i thailand og en noget større oplevelse. Nøjedes med lidt kortere tid i Thailand da transporten ellers bliver for omfattende..

Anonym Anne Marie

Der er allerede svaret en masse på jeres spørgsmål, så det vil jeg ikke gentage.

Men vil I opleve steder, som de færreste kommer, så er Cambodia et rigtig godt bud. Som før beskrevet tager de fleste bare til Angkor (hvilket i sig selv er en kæmpe oplevelse) og så ud igen, men landet har meget mere at byde på end kun det.

De færreste rygsækrejsende bruger tid og kræfter på at rejse til Ratanakiri- eller Mondulkiri-provinserne, men der har jeg selv haft nogle af mine bedste rejseoplevelser i Asien. Men igen, det kommer an på om man er til party og det alle andre gør eller man vil opleve noget andet.

Der findes også masser af småbyer i de tre andre lande, som aldrig ser rejsende. Det er en hel unik oplevelse at stå af bussen et sted, hvor ingen andre kunne drømme om at sætte deres ben. For mig er det der eventyret virkelig begynder.

Anonym signe o

Mange tak for alle de gode svar, vi vil lige prøve at sætte os mere ind i hvert land, så vi har mulighed for at finde en passende rejsetid, og så tror jeg vi er blevet enige om at rejse på egen hånd.. igen mange tak

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account