This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mads Andersen

Vil anbefale 14 dage i Laos og 14 dage i Cambodia. Vietnam kan i altid komme til.

Anonym olischer

er selv i Asien 2 md og 9 dage 🙂 den periode og rener kun mad at nå chiang mai, 2 stop i laos og alt hva jeg kan nå i Cambodia!!! havde også tænke Vietnam.
    Men der sker jo det sammen i være fald for mig være gang jeg ude og rejse. jeg falder for et sted og bliver der alt for længe!!!

så tage det med ro opleve de steder i er i stedet for at haste vider forbi man har for meget at skulle nå!!!

Mvh Nikolaj O

Anonym MariaU

Hej alle!

En veninde og jeg har tænkt os at rejse en måned til Asien fra d. 22. nov. – d. 22. dec. Vi har forelsket os lidt i idéen om Vietnam, Laos og Cambodja, men er det urealistisk at nå alle tre lande på én måned? Hvordan er vejret i disse lande på denne tid af året? Hvilken rejseform er billigst når man kal krydse landegrænser? Jeg håber I kan besvare mine spørgsmål og evt. komme med lidt gode idéer og erfaringer med, hvor i Vietnam, Cambodja og Laos, der er bedst at rejse til. 🙂

Mvh Maria

Anonym Claus

Alt kan lade sig gøre. Det er bare et spørgsmål om transportformen. Men hvorfor ikke koncentrere kræfterne om to lande? Det billigste transportform er bussen, men det er ikke den hurtigste.

I kunne jo også vælge at starte i Bangkok og så rejse videre til Laos, ned til Cambodia og tilbage igen til Thailand. Eller Vietnam. I skal nok holde jer til den sydlige del af landene.

mvh
    Claus

Anonym Mads

Som Claus skriver, så er alt muligt, men…

… Med kun en enkelt måned tilgængelig, vil jeg klart anbefale at holde jer til et enkelt af landene.
    Selv har jeg rejst i total 3 måneder i Sydøst Asien; 14 dage i Cambodia, 1 måned i Vietnam, 14 dage i Laos og 1 måned i Thailand – og jeg kunne nemt have brugt det dobbelte i faktisk alle landene.

Hvis i ønsker at danne jer et indtryk af hvordan landene “rigtigt” er, så skal i helt klart holde jer til et enkelt land, grundet tiden i har til rådighed.

Hvis jeg skulle afsted igen, ville jeg helt klart vælge Vietnam eller Laos – fantastisk folkefærd og smuk natur – men det byder Thailand og Cambodia bestemt også på.

Hvis i har brug for hjælp/råd eller lignende, er i velkomne til at kontakte mig på mail: mads_larsen@msn.com

De bedste hilsner
    Mads

Anonym Anonym

Tusind tak for jeres svar!

Jeg rejser selv til Thailand til jan/feb., så vi er ikke så interesseret i Thailand. Ingen af os har før været i Asien, så vi er meget åbne for forslag til lande vi kan rejse til. Vi er to unge piger og har i tankerne, at rejsen skal være en blanding af ren afslapning og kulturelle oplevelser. Vi vil gerne til et land, hvor temperaturen er høj nok til, at vi kan fede den på stranden, men vi vil samtidig gerne opleve naturen, kulturen osv. Jeg har bare hørt fra mange af mine venner, som har besøgt Asien, at Vietnam skulle være så dejligt! Er der nogle, der har nogle gode forslag til, hvordan 1 måned til Asien kunne struktureres? Det behøver så men ikke være Vietnam, Cambodja eller Laos vi rejser til…

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account