This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym sophus

Hej. Min kæreste(22 år) og jeg(26) skal et måned til Vietnam og 3 uger til Bali. Vi vil gerne bo i ordentlige forhold, eget bad og ikke i samme rum som andre. Vi har ikke rejst i østen før, og ved ikke hvad man skal budgetter med. Hvad kan man leve for? Vi skal naturligvis også på en masse ture. Vi har bestilt flybilletter, så det skal ikke medregnes. Vi skal afsted fra midt juli til sidst august, så det er nok i højsæsonen.

Håber jeg får nogle gode svar. På forhånd mange tak.
    Med venlig hilsen
    Sophus

Anonym Anonym

Hej Sophus.
    Jeg var både i Vietnam og på Bali for nogle måneder siden, og jeg vil starte med at sige, at I virkelig har noget at glæde jer til!
    Det er meget billigt at rejse i disse lande, men især Vietnam er superbilligt. Jeg rejste på et meget stramt budget, hvor mig og min veninde som regel boede på et tomandsværelse, som normalt kostede omkring 5$ (15 kr pr. person). Selvom det ikke var vild luksus havde vi altid vores eget badeværelse, og der var altid pænt og rent. Så jeg gætter på, at I sagtens kan få et ret fedt og temmeligt luksuriøst værelse for 10$.
    På Bali er det nogenlunde det samme. Forskellen er bare, at du her kan få lige nøjagtigt, hvad du ønsker, da udbuddet af hoteller er stort i forhold til antallet af turister – og det er billigt! Vi overnattede for 17 kr per person – og det var inklusiv morgenmad! Vi så dog også nogle værelser, der fik én til at tænke på paradis!!! Hvad med en lille swimmingpool på badeværelset, beliggenhed lige ned til havet og en smuk gårdhave udenfor? 75,- for to personer -det er bestemt billigt, og hvis man har råd, kan man komme langt og få meget for meget få penge!
    Maden er også billig. I Vietnam koster et måltid fra 10,- og op, og på Bali er det lidt dyrere (men ikke meget). Et eksempel: to retter mad, en stor øl og en frugtshake kostede mig 35,- på en meget fin restaurant.
    Så som du nok kan se, er det dødbilligt at rejse i Asien, og det er ihvertfald ikke priserne, der bestemmer, om rejsen bliver god, da man altid har penge nok:)
    Håber, I får en god tur.

Mvh. Louise

PS. Tag til Vienna Beach på Bali! Det er et lækkert og meget roligt sted uden særligt mange turister. Vi boede 4 meter fra havet, og det var et skønt sted! Desuden er Kuta altid fedt, og hvis I er vilde efter det eksteme, kan I bestige Agung-vulkanen! (Men det er altså hårdt og man tror til tider, at ens sidste time er kommet;-).
    I Vietnam er det især de nordlige destinationer, der er fede. Halong Bay er et must, Sapa er fantastisk, Hanoi er en dejlig by. Desuden er Dalat et fedt sted at trekke og mountainbike.

Anonym Lise B

Hej Louise.
    Jeg er en pige på 20 som sammen med en veninde skal besøge Bali i starten af Juni. Jeg har derfor med stor interesse læst dit svar til Sophus. Jeg vil være ærlig og indrømme at din beskrivelse af hotel med swimming pool på badeværelset og gårdhave lyder tiltrækkende. Har du en nærmere adresse, belliggenhed eller andet som kan lede os på sporet af hotellet??
    Håber på svar og flere rejsetips, hvis du skulle have nogen på lager :o)
    Mvh. Lise

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account