This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jeg rejser til Vietnam fra Thailand i maj og har lige brug for lidt ekspertise 🙂

Jeg har desvaerre kun 3,5 uge til raadighed, hvilket jo ikke er saa meget til saadan et stort land. Jeg har MEGET svaert ved at bedoemme, hvor meget jeg kan naa, og hvad jeg boer vaelge fra. Jeg vil gerne opleve saa meget som muligt, men jeg vil jo heller ikke bruge al min tid i et tog. Jeg flyver ind i Hanoi og har endnu ikke booket returbilletten.

Er det muligt at naa at se Hanoi, tage en tur til henholdsvis Sapa (inkl. trekking) og Halong Bay, derefter tage toget sydpaa til Hue (for at se DMZ) og Hoi An og saa til sidst naa et par dage i HCMC og en tur til Mekongdeltaet paa saa kort tid? Eller vil jeg i saa fald komme til at tilbringe for meget tid paa transport?

Fungerer transportsystemet fint nok? Taenkte paa, at det nok godt vil kunne betale sig at tage nattog foerst til Sapa og senere sydpaa. Kan man godt bestille indenrigsflybilletter derovre med kort varsel (jeg kan ikke aabne flyselskabets hjemmeside), hvordan fungerer det, og hvor meget koster det?

Mht. Halong Bay, er det saa nemmest at tage en giudet tur fra Hanoi? Vil meget gerne paa en 3 dage, 2 naetter-tur. Hvordan finder man en ordentlig udbyder?

Sikke en masse spoergsmaal. Haaber, der er nogle, der kan hjaelpe mig med at vaelge og evt. komme med andre gode raad til Vietnam 🙂

Hilsen Vibeke

Anonym Rasmus

Tiden er en anelse knap men jeg mener godt du kan nå det hele..
    Mht Halong Bay og indenrigsbilletter er der en helt masse rejsebureauer i Den gamle bydel der sælger alt til billige penge.. Så for ca 50 USD kan du nok få en 3 dage-2 nætters tur!!
    Sapa er et MUST! Nattog begge veje så mister man jo ikke så meget tid, og soft sleeper er ret komfortabelt..
    Prøv selv at finde nogle lokale i hue der måske selv har været involveret i krigen. Gør DMZ-oplevelsen noget større!
    Du skulle måske overveje at flyve enten Hanoi-Hue eller Hue- HCMC, da transporttiden eller er meget lang.. men eller 12 dage i nord, 5 dage Hue og 8-10 dage i syd er rigeligt til lige at snuse på tingene!!

Anonym Peter K

Hej Vibeke

Du kan sagtens nå at se en masse i Vietnam. Ønsker du at planlægge din egen tur, så kan du studerer priser og program på http://www.topastravel.vn/ de er meget erfarne især i Sapa i området. Men de kan også leverer ydelser i hele Vietnam.
    God tur.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account