This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Niels787

Hey folkens.
    Lige nogle spørgsmål til vores tur til Vietnam i slutningen af juli: Er det rigtigt forstået, at da vi kun er af sted 14 dage i alt, så kræver det ikke visum i hverken Thailand eller Vietnam?
    Mht rejserygsæk så vil jeg høre, hvad vi skal vælge? Vi står og skal vælge imellem 50-75 liters. Vi vil gerne, at de kan bruges lidt all-round også til lidt længere ture i fremtiden.
    Nogen der har bud på hvor langt vi ca. kan nå rundt i landet og hvilken transportmåde der er at foretrække? Det skal bemærkes, at vi primært vil opholde os i den nordlige del af landet. Vi regner ikke umiddelbart at bestille overnatning, men derimod finde noget der hvor vi nu engang ender – er det satset?
    Håber I kan hjælpe 🙂
    Mvh Niels

Anonym Jeff

Nu er det jo ikke ligemeget hvor i Vietnam i vil hen. Der er store klimaforskelle fra nord til syd, så hvis i vil nordpå skal i være forberedt på at have noget varmt tøj med. Ellers vil jeg anbefale ikke at slæbe for meget med. Derfor lad være at købe rygsækken for stor. Man kan sagtens bruge meget mere tid end de 14 dage i snakker om, og visum er meget hurtigt at få i nabolandende. Jeg fik det lavet i Cambodia hvor det kunnes klares på en enkelt dag. Det har været forholdsvis nemt at finde overnatninger overalti Asien hvor jeg har været, hvis man vel og mærket ikke stiller alt for store krav

Anonym Niels787

Vi regner ikke med at tage vildt meget tøj med, så vi rejser nok med halvtomme rygsække så der er plads til at købe souvenirs dernede. Tror som Ahlborn siger, så er det nok bedre at købe tasken lidt større end man måske lige har brug for, da det en anden gang kan være meget brugbart med lidt mere plads. Rejste du med tog eller bus da du var i Vietnam og er de nogenlunde pålidelige?

Anonym Claus

Vietnam er visumfrit de første 2 uger, og Thailand kræver heller ikke visum de første 30 dage, når I kommer ad luftvejen.

Jeg vil anbefale jer at købe en lidt større rygsæk. Omkring 65 L. Det gør, at der er plads til både tøj og lidt ekstra uden at det hele er proppet sammen, men lad være med at slæbe hele gardaroben med. I kan altid købe tøj derude.

Transportmiddel er der fly, tog, bus, taxi, cykel eller gåben.

Det er ikke noget problem at finde overnatning.

mvh
    Claus

Anonym Thomas

Og tag evt. en vietnamesisk tekst med fra ambassaden i København, som fortæller om de visumfrie regler. De fatter jo ingenting ved grænsen 🙂

Anonym Niels787

Det må jeg hellere printe så 🙂 Men ved I om fx tog og busser er nogenlunde pålidelige eller om de kun kører 20 km/t og derfor ikke er brugbare ifht at komme rundt i landet?

Anonym Anonym

Hvad angår din rygsæk vil jeg klart anbefale den “store”. Jeg har 75 liters og da jeg rejste 2 måneder i Australien og NZ var den liiiige lille nok. Ofte skal man til længere ture have udstyr med til forskellige klimaer og generelt lidt af hvert. Det fylder. Desuden køber man typisk souvenirs mm. med hjem og derfor kan ekstra plads være guld værd.
    Minusset ved at have en stor taske er så tilgengæld at man typisk ender med at fyld den op uanset hvad, og derfor vejer den,

Anonym Ahlborn

Hvad angår din rygsæk vil jeg klart anbefale den “store”. Jeg har 75 liters og da jeg rejste 2 måneder i Australien og NZ var den liiiige lille nok. Ofte skal man til længere ture have udstyr med til forskellige klimaer og generelt lidt af hvert. Det fylder. Desuden køber man typisk souvenirs mm. med hjem og derfor kan ekstra plads være guld værd.
    Minusset ved at have en stor taske er så tilgengæld at man typisk ender med at fyld den op uanset hvad, og derfor vejer den.

Anonym Anonym

valget af størrelsen på tasken kommer helt an på, hvad I vægter højest. Hvis det er, at have udstyr til enhver lejligheden, så vil det være den største taske, der findes. Derved er der plads til alle klimaer og til masser af souvenirs.
    Personligt foretrækker jeg komforten i at have så lille en bagage som mulig med kun det højest nødvendig, resten kan jo købes derude og køber man for mange souvenirs, så kan man jo altid købe en større taske. Til 7 uger på Sumatra og Java, havde vi (to personer) til sammen én 45 L check-in og to carry-on på 30 L med. Det var efter vores mening, meget mere behageligt end to store tasker på 65-75 L og vi manglede intet.
    Jeg har mødt folk i Rwanda med blot én 30 L taske til en længere tur, hvor de har rullet tøjet sammen med elastikker.
    Pak så let som muligt, det betaler sig!

Anonym Mie

Jeg rejste rundt et halvt år med en 65 liter (Pige) det var rigeligt, for jeg havde alt alt alt for meget tøj med. efterfølgende er jeg blevet klogere, så en 65 liter er altså stor nok!! Køb en taske du kan åbne foran, det gør det meget nemmere at finde dine ting!
    god tur!

Anonym ida

nej, i behøver ikke at bestille overnatning på forhånd! måske hvis i ankommer efter kl 23 den første aften er det godt at bestille, så man ikke skal vade rundt. det er super nemt at finde hoteller, vær gerne lidt kræsne og se jer lidt rundt. prisen kan ALTID pruttes ned

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account