This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym haaber

Hey BP’ere

Er her nogle, der har taget turen gennem Vietnam, Cambodia og Thailand i nævnte rækkefølge?

Jeg har ikke lige været i Asien før, men det skal jeg så altså snart. Jeg har 2,5 måned at gøre godt med, så ville høre om det er nok til den ovennævnte tur eller om der skal mere til?

Mvh
    Mads

Anonym haaber

Jep, udenrigsministeriets vejledning ser ikke for god ud for tiden – specielt ikke for Thailand.
    Omvendt helgarderer de jo også, så de er dækket ind hvis i så fald, der skulle ske noget.
    Jeg skal heldigvis først afsted til juni, så må vi håbe de er faldet lidt til ro.

Mikael – tog du flyveren til Cambodia eller tog du den over grænsen på landjorden?

Mvh
    Mads

Anonym Mikaelkbh

Hejsa,

Jeg har for 4 år siden taget turen igennem de lande i navnte rækkefølge.

Når man er ude og rejse, kan man aldrig have for meget tid til at se et land, for der er altid mere/noget nyt at se. Det er også meget forskelligt fra person til person, hvor meget man gerne vil se og opleve når man rejser. Nogle rejser få dage i et land, og så bliver det krydset af listen. Andre derimod vil gerne opleve mere, men i færre lande.

Jeg brugte en måned i Vietnam, og det synes jeg for mig var meget passende. Rejste hele vejen fra Sapa i nord til Saigon i syd, hvorfor turen gik videre til Cambodia. I Cambodia brugte jeg også en måned, og jeg noget at være rigtigt mange spændende og specielle steder. Mange der tager til Cambodia, vælger kun at Se Angor Wat og Pnom Penh. Cambodia for klart det fedeste for mig af de tre lande, og kunne snildt have brugt længere tid.

I Thailand brugte jeg ca 3½ uge, men det skal dog siges at et par år før havde jeg rejst i Thailand i en måned. Så jeg valgte at de 3½ uge i Østthailand.

Med 2,5 måned ville jeg mene at du har tid nok til at se de største og mest interessante ting i de 3 lande, og derudover også tid til at se noget måske lidt mere specielt, hvor ikke alle turister kommer 🙂

Haber du kan bruge oplysningerne. Er der mere du vil vide, er du velkommen til at kontakte mig…

/Mikael

Anonym Pernille

Jeg tog turen i sommers på ca. 1 måned, men brugte 4 i alt rundt omkring. 2,5 er nok vil jeg sige… Cambodia er fantastisk, tag dig god tid til at se Angkor wat og alle de andre spændende steder.

Anonym Anonym

Hejsa,

Jeg har for 4 år siden taget turen igennem de lande i navnte rækkefølge.

Når man er ude og rejse, kan man aldrig have for meget tid til at se et land, for der er altid mere/noget nyt at se. Det er også meget forskelligt fra person til person, hvor meget man gerne vil se og opleve når man rejser. Nogle rejser få dage i et land, og så bliver det krydset af listen. Andre derimod vil gerne opleve mere, men i færre lande.

Jeg brugte en måned i Vietnam, og det synes jeg for mig var meget passende. Rejste hele vejen fra Sapa i nord til Saigon i syd, hvorfor turen gik videre til Cambodia. I Cambodia brugte jeg også en måned, og jeg noget at være rigtigt mange spændende og specielle steder. Mange der tager til Cambodia, vælger kun at Se Angor Wat og Pnom Penh. Cambodia for klart det fedeste for mig af de tre lande, og kunne snildt have brugt længere tid.

I Thailand brugte jeg ca 3½ uge, men det skal dog siges at et par år før havde jeg rejst i Thailand i en måned. Så jeg valgte at de 3½ uge i Østthailand.

Med 2,5 måned ville jeg mene at du har tid nok til at se de største og mest interessante ting i de 3 lande, og derudover også tid til at se noget måske lidt mere specielt, hvor ikke alle turister kommer 🙂

Haber du kan bruge oplysningerne. Er der mere du vil vide, er du velkommen til at kontakte mig…

/Mikael

Anonym none

Hej Mads!
    Jeg vil anbefale dig, at læse udenrigsministeriets rejsevejledninger for Cambodia (Cambodja), Thailand og Vietnam på denne side http://www.um.dk/NR/exeres/FDA89A71-56EB-4CBF-BD6B-785933535B45.htm
    Mvh. Jesper

Hej Mikael
    Er der mange landminer i Cambodja?
    Mvh. Jesper

Anonym Mikaelkbh

Hej,

Til Jesper: Ja, der er mange landminer i Cambodia, man mener der er op mod 10 mio. udetonerede landminer!!! Men så længe man kun befærder sig på stier og veje, sker der ikke noget – gå aldrig uden for dem, heller ikke ved Angkor…

Til Mads: Jeg tog turen til Cambodia over landjorden.

/Mikael

Anonym Pernille

Rejsevejledningerne for Thailand og sydøstasien har hele tiden været meget lidt betryggende. Men jeg bevægede mig rundt i området i 4 måneder lige omkring mohammed-tegnings-krisen, og oplevede absolut ingen problemer. Mht. Cambodia og landminer, så har jeg ikke hørt om nogen der er stødt på sådan en, og har da også selv taget turen igennem Cambodia uden problemer… Men man skal nok ikke gå for langt væk fra veje og stier.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account