This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym JacobG

Vi er 3 drenge som skal til Sydøstasien, og vil gerne besøge Vietnam, og har læst os frem til man får 15 dage uden Visum i Vietnam. Det mener vi er lidt for kort tid, og vil høre om det er muligt at forlade landet og få 15 nye dage igen ved at ankomme igen 1 dag eller 2 efter?

Derudover vil vi gerne høre om nogen har erfaring med det Vietnamesiske nytår, da det passer sådan at vi er der til den tid. Er det en oplevelse værd eller er det alt for kaotisk??

På forhånd tak 🙂

Anonym lasselyhne

Jeg mener at man får et visum på 15 dage mere hvis man forlader landet og tager ind i landet igen. Da en kammerat og jeg var i Vietnam (vi rejste ind fra Laos) tog vi på den vietnamesisk ambassade og købte et visum på 30 dage. Det var forholdvist dyrt fordi vi skulle have den i løbet af 1 dag – men bestiller man i god tid mener jeg ikke det koster så meget. Vietnamesisk nytår kan jeg desværre ikke hjælpe med, men jeg kan fortælle at Vietnam er et fantastisk land. Gør jeg selv en tjeneste og kør igennem landet på motorcykler!!

Anonym JacobG

Okay, tak for hjælpen 🙂

Jeg synes bare at have læst at scooter er ulovligt for turister på og over 50cc? Ellers har vi nemlig tænkt på det, kunne være en fed oplevelse 🙂

Anonym lasselyhne

Det tror jeg bestemt også du har ret i. Det er det også i Thailand tror jeg. Da vi var afsted blev vi stoppet i Thailand af politiet fordi vi kørte uden hjelm. Det gør alle de lokale, men de ser helst ikke turister gør det. Så vi betalte bøden på 50 kr.

Da vi kom til Vietnam købte vi 110cc cykler og kørte landet igennem på, vi så politiet masser af gange, men blev aldrig stoppet. Vi var forberedt på at blive stoppet og få en bøde (af hvilken som helst grund) så betaler man egentlig bare kontant. Det er selvfølgelig op til jer selv, men der er flere og flere rejsende der vælger at gøre det på den måde, og tror det værste de er kommet ud for er en bøde.

Anonym Anonym

Mon ikke at der står noget om nytåret på vietnam-portalen.dk

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account