This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Backpackers Online

Hej vi er to gutter der planlægger en 5-6 måneders rejse til januar næste år.
    Vi har styr på at vi helt sikkert vil besøge Thailand, Indien og Nepal, men vi er i tvivl om et sidste land. Vi er sikre på at det enten skal være Vietnam eller Bali, men hvilket ved vi ikke. Så derfor vil gerne høre jeres gode (og måske dårlige) oplevelser med de lande.

Derudover har vi læst at det er bedst at trekke i Nepal fra april og nogle måneder frem. Men vi vil meget gerne høre om jeres oplevelser med trekking i Nepal……??

Hej
    Jeg har været på Bali og lombok i 1måned, og jeg kan ikke rigtig anbefale det.Det er meget turistet og penge fikceret det hele.Og der er ikke meget paradis over Bali, det fedeste sted jeg var ,var på Gilli ørene ved Lombok.Det mest positive er at det er et billigt sted at rejse.
    Men det må i jo selv bedømme.Nepal der imod er et helt fantastisk land,smukt,billigt og dejlige mennesker.Jeg tog trekking turen rundt om Annapurna, god tur for begyndere og som kan vare fra 5 til 30 dage.Men har i god tid og energi vil jeg foreslå turen til everest basecamp.
    Rigtig god tur.
    Hilsen Louise
    ps.Hvis i har flere spørgsmål vdr. de to lande så skriv igen.

Hej

Bali vs Vietnam…egentlig ikke så svært et spørgsmål endda. Bali er ok hvis man vil more sig og bruge penge på disco etc, det skal der være plads til, men det kan man gøre alle steder – der er ikke nogen grund til at det lige skal være Bali, det er australiernes Mallorca, og det mærkes. Det er meget flot rundt på Bali, men alligevel…
    Vietnam – tag og regn med min. 3 uger helst mere, og gå ikke glip af højlandet nordvest for Hanoi, Halong Bay, Nga Trang, Hue, Saigon, Hoi An…det er pi…. fedt!
    Skriv endelig hvis i har spørgsmål etc. Jeg tager sandsynligvis selv derud igen til november.

Mvh
    Robert

Hei dere to!
    Jeg anbefaler dere å reise til Bali utelukkende. Har vært både i Vietnam og på Bali. Jeg hadde fine erfaringer med begge landene.Men Bali var det helt store. Det kommer selvfølgelig helt an på hva dere er ute etter. Det må sies at Bali er et stort “party-paradis”, men Bali er også mye mer. Reis til Ubud, Lovina og rundt om på Bali istede for og hele tiden oppholde seg i og rundt Kuta. Prøv stranden pedang pedang istede for Kuta beach, dette hvis dere vil holde dere vekk fra de verste turist massene. Gili øyene og flores er også verdt og reise til når dere er i området. jeg hadde the time of my life på bali.PRØV DET!

Anonym Henrik

Tjaaa…. jeg ville ikke tage nogen af stederne.

Bali er som beskrevet ovenfor. Var der i 1996, og der var det allerede for Mallorca-agtigt til mig. Har hørt at det er blevet værre.

Vietnam besøgte jeg i 2001, og landet levede ikke op til mine forventninger. Jeg havde hørt meget godt om Vietnam, men efter min mening er Vietnam pt. inde i en periode, hvor befolkningen skal lære at håndtere de mange turister. Det er klart det land i Asien, hvor jeg flest gange har oplevet, at folk prøver at afkræve dig horrible priser for hvad som helst. Bevares, naturen er flot visse steder, men ikke så forskellig fra meget andet i Sydøstasien.

Det kommer jo lidt an på, hvad I vil. Hvis I vil lidt af det hele inkl. adgang til strand, ville jeg foreslå nogle af de andre øer i Indonesien. Jeg har selv været på Sumatra, og jeg har hørt meget godt om Sulawesi. Vild vildt gerne til Borneo og Irian Jaya.

Er I ligeglade med stranden (efter Thailand) og vil opleve noget helt andet, kunne i flyve til Kunming i Yunnan-provinsen i Sydvestkina og tage enten vestpå op mod grænsen til Tibet eller syd-/sydøstpå og opleve de fantastisker landskaber, minoriteter og et Kina, som er meget langt fra Beijing og Shanghais glitterende facader. Her går folk stadig i Mao-tøj, og man kan risikere at se kvinder, med snørede fødder (det blev forbudt omkring 1910). Mulighederne er uendelige i Yunnan… (og JA – jeg er bidt af Kina).

Anonym K.

Hej,
    jeg vil helt klart fraraade at tage til Vietnam. Der er meget turistet der og folk var ikke naer saa venlige der som i de oevrige asiatiske lande, vi besoegte. Desuden er det meget overrendt af turgrupper.
    Hvad med Laos eller Cambodia? Begge landende syntes vi var langt mere spaendende. Eller evt. den sydlige del af Kina. Jeg har ikke vaeret paa Bali, saa det kan jeg desvaerre ikke sige noget om.
    God tur.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account