Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3526430
     Emil

      Hey!

      Jeg er i fuld gang med at planlægge en rejse. Jeg starter ud med at tage til Nepal i november men er nu kommet i tvivl om hvor jeg skal tage hen bagefter. Det kommer iøvrigt til at være i December måned jeg tager videre. Lige nu er jeg kommet så langt at det står mellem Vietnam og Borneo på den Malaysiske side. Jeg har i begge lande tænkt mig at rejse på egen hånd.
      I Vietnam er min plan at tage fra Hoi An og så op til Hanoi.
      På Borneo regner jeg med at starte ud i Kota Kinabalu. Her har jeg ikke en bestemt rute, men regner bl.a. med at tage til Brunei og så ellers rundt på Sabah. En tur til Pulau Labuan skulle det også gerne blive til. Her er det også på egen hånd.

      Jeg har hørt at på borneo kører mange adventure bureauer efter et princip med at der skal være mimimum 2 med på deres ture. Som jeg har forstået det er det ikke højsæson på det tidspunkt jeg evt kommer derned på. Jeg frygter derfor lidt at komme derned og så skulle vente på at andre evt også vil med på de ture jeg selv kommer til at vælge. F.eks. bestige Mount Kinabalu, jungletur osv.

      Er der nogen der har et god bud på hvilket en sted jeg skal vælge? Er nogen der måske har været begge steder, og kan fortælle hvad de syntes var bedst. Eller bar eet af stederne med deres erfaringer?

      #3526434
       Rosa H

        Hej Emil
        Jeg var på Borneo (Sabah) i februar i år, og vil nok betagne det var at være en af mine bedste rejser. Hvis man tager til Borneo for at se regnskov og orangutanger så skal man tage afsted inden for de nærmeste år da de er ved at udrydde begge dele. Jeg var i KK (Kota Kinabalu), Sandakan, Sepilok og Kudat. Hvis man er til markeder i forskellige afskygninger så er KK helt fin og øerne en lille sejltur derfra er også et besøg værd. Der finder rigtig mange tour arrangører i KK så det er kun fantasien der sætter grænser for hvad man vil opleve. Fra sandakan tog jeg på flrer flodture og besøgte Uncle Tan som jeg varmt kan anbefal. Det er en primitiv legj hvor man bor i bure så aberne ikke kan komme ind til dig, kommer på flere flod sejladser – heriblandt en nat tur og ser rigtig mange dyr så som: orangutanger og andre aber, krokodiller, fugle og andet kryb.
        I Sepilok besøgte jeg et orangutang center. Det var en rigtig god tur. Det var også orangutangerne der var grund til at jeg ville til Borneo. Jeg besøgte centeret tre gange og synes det var lige fantastist hver gang.
        I KUdat var jeg ude på The Tip. Kuat har ikke så meget at byde på men vi besøgte et Homestay hvilket var meget sjovt – og hvor kan de da drikke de stammefolk…:)
        Hvis du er til flot natur og vil se mange dyr kan jeg varmt anbefale Borneo.
        Jeg har ikke været i Vietnam – desværre
        God rejse
        Rosa

        #3526441
         Emil

          Hej Rosa.

          Rejste du alene?
          Havde du nogle problemer med at komme på de ture du ville booke Kota Kinabalu? Jeg har nemlig hørt noget om at mange ture kun starter hvis der er minimum 2 tilmeldte.
          Jeg er derfor meget bange for at jeg kommer til at stå uden rigtigt at kunne komme afsted på de ture jeg gerne vil fordi der ikke er andre der vil med. December er jo så vidt jeg ved slet ikke højsæson så man kunne måske godt forstille sig det kunne blive et problem.

          #3526445
           Rosa H

            Hej Emil.
            Nej jeg rejste sammen med en veninde.
            Hvis du feks. tænker på din tur til Mount Kinabalu tror jeg ikke det vil være noget problem at du er alene, for det er det mange tager til Borneo for. Men kan selvfølgelig ikke sige det. Som sagt rejste jeg i februar hvilket heller ikke er højsæson da det er slutningen af regntiden – men der synes jeg der var tilpas med turister så tror ikke det vil blive et problem.

            #3526447
             Morten

              Hej Emil

              Jeg vil også klart anbefale Borneo på det tidspunkt af året. Vejret i det nordlige Vietnam er gråt og trist på det tidspunkt, hvilket gør det lidt mindre spændende at besøge eks Sapa og Halong Bay..

              Det er ikke noget problem at rejse alene på Borneo. Godt nok rejste jeg med et par venner, men vi mødte flere der rejste alene og ikke havde nogen problemer. Bl.a. mødte vi en der besteg Mt. Kinabalu alene og var på Uncle Tan’s alene. Bare sørg for at bestille overnatning på Laban Rata et par dage i forvejen, hvis du vil bestige Mt. Kinabalu.

              Morten

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account