Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3514845
     Supermorten

      Hej

      Vi skal rejse rundt i Vietnam og Thailand til sommer og vi har lavet følgende plan som vi godt kunne tænke oz lidt respons på.

      22 juli – Afgang KBH

      23 juli – ankomst Bangkok

      24 juli – Bangkok

      25 juli – Afrejse til Hanoi

      26 juli – Hanoi

      27 juli – Hanoi (køb evt bus pas her. Man skal bestille sit sæde på bussen nemlig)

      28 juli – Afgang til Halong Bay

      29 juli – Hanlong Bay

      30 juli – Halong Bay (tilbage til Hanoi)

      31 juli – Afrejse fra Hanoi til Hue.

      1 aug – Hue

      2 aug – Afrejse fra Hue til Danang

      3 aug – Danang

      4 aug – Afrejse til Hoi An

      4 aug – Hoi An

      5 aug – Afrejse til Nha Trang

      6 aug – Nha Trang

      7 aug – Nha Trang

      8 aug – Afrejse til Saigon. (ankomst om aftenen)

      9 aug – Saigon. Lave visum samt købe tur.

      10 aug – Saigon

      11 aug – Bådtur gennem Mekong Deltaet via Chau Doc til Phnom Penh

      12 aug – Bådtur gennem Mekong Deltaet via Chau Doc til Phnom Penh

      13 aug – Bådtur gennem Mekong Deltaet via Chau Doc til Phnom Penh, ankomst Phnom Penh+overnatning

      13 aug – Afrejse med fly fra phnom penh – Bangkok samt bangkok – phuket + overnatning phuket

      14 aug – Phuket

      15 aug – Afrejse til Phi Phi

      16 aug – Phi Phi

      17 aug – Phi Phi

      18 aug – Rejse til krabi

      19 aug – Krabi

      20 aug – Krabi

      21 aug – Afrejse til Samui

      22 aug – Samui

      23 aug – Samui

      24 aug – Samui

      25 aug – Samui

      26 aug – Afrejse til Phanang

      27 aug – Phanag

      28 aug – Phanag Full Moon Party

      29 aug – Bådtur til Samui. Flyve herfra til BKK

      30 aug – Bangkok

      31 aug – Hjemrejse.

      Vi vil meget gerne høre hvis du har forslag til ændringer eller andre gode råd…

      Mvh

      Morten K. Møller

      #3514922
       Anonym

        Hej… Jeg kender kun Vietnam, så her er min kommentar hertil:
        Hue er en lidt kedelig by i sig selv(efter min mening), så medmindre i tager dertil for at komme ud at se kongegravene, så ville jeg nok overveje det en ekstra gang.
        Det samme gælder Danang, skal i flyve dertil? Det tager ikke mere end en halv time(3 kvarter) i taxa fra danang til Hoi An, og Hoi An er den mest charmerende by jeg har været i! Der er skræddere over alt, og man kan få syet tøj, sko, tasker mm. til billige priser. Jeg ville helt klart bruge den dag i har sat af i Danang i Hoi An i stedet. Så undgår i også så meget stress mht. hvis i skal hhave lavet nogle ting der. Skrædderne er super hurtige (nogle gange går der kun 5-6 timer før du har tøjet i hånden) men det tager tid at få bestilt det rigtige og få lavet eventuelle rettelser.
        Og så: Glæd jer til Nha Trang, det er den mest fantastiske by hvis i kan lide: Gode restauranter, strande, byture osv.

        Rigtig god tur… I er velkomne til at kontakte mig hvis i har spørgsmål på: KaSproegel@hotmail.com

        #3515113
         Anonym

          Jeg vil helt sikkert anbefale Ko Phangan fremfor Samui, så hvis det var mig ville jeg ikke være så mange dage på Samui.. Da jeg var der kunne jeg meget bedre lide strandene på Phangan, og hvis det er fest i er efter er Phangan også meget bedre 🙂
          Og så ville jeg nok ikke bruge mere end en dag i Krabi, hellere bruge tiden på øerne, men det er jo bare min mening..
          Go tur 🙂

          #3515114
           Anonym

            Nårh ja og så ville jeg nok afsætte lidt tid til at se mig omkring i Phnom Penh, fantastisk spændende by..
            Og som der blev skrevet tidligere, så er der altså ik det helt vildt spændende ved Hue og Danang..

            #3515137
             Diamanten

              Hej Morten,

              Når du nu ligefrem efterlyser kommentarer til jeres program, så kan jeg ikke lade være med at tænke “Fååårk for en hæsligt planlægning…!”. For det første er der ingen luft i jeres plan til ændringer og for det andet ser det ud til at i kommer til at være på farten HVER DAG!!! Hvornår skal i så opleve noget?? Når jeg selv rejser er det altid med en flybillet hånden og ingen detaljerede planer andet end ankomst dato og sted, samt afrejse ditto. Derefter planlægger jeg fra dag til dag. Sagen er jo den at man konstant bliver bombarderet med nye indtryk og oplevelser fra andre rejsende. På den måde rejser jeg derhen hvor jeg syntes det lyder interessant. Jeg kan bruge længere tid et sted hvis det er fedt eller omvendt rejse videre hvis det er et skod sted. Jeres plan stinker derfor big time af for stram planlægning.

              #3515138
               Anonym

                Fortsat fra forgående indlæg…. (mit indlæg er åbentbart for langt så jeg har måttet dele det op!!!

                Her er mit forslag:

                – Flyv direkte til Hanoi og ud fra Saigon
                – Brug MINDST 3 uger i Vietnam, og gerne lidt mere..
                – Hanoi er en spændende by til nogle dage
                – Halong bay og Cat Ba med overnatning 2 – 3 dage
                – Parfume river ½ dag tur fra Hanoi
                – Hue er ikke spændende i sig selv, men en DMZ tur er absolut en dag værd, samt en dag til at hænge ud i Hue
                – Hoi An er en super fed by at hænge ud 4-5 dage. Lej cykler og kør langs rismarker ud til stranden. Lej motorcykel og kør ud til My Son – awesome!
                – Nha Trang brug et par dage her og tag på en bådtur (Mama Hahn hvis i er til mega party… og hvis hun stadig lever!!)
                – Saigon nogle dage til at se byen, samt tage på nogle ture herfra
                – Mekhong Deltaet fortjener mindst en 3 dages tur! Fantastisk område

                Dette var blot nogle forslag. Fra Saigon kan i jo så tage til Bangkok og derfra noget island jumping. Men igen… begræns jer lidt og giv jer tid til at opleve stederne.

                fortsættes….

                #3515139
                 Diamanten

                  …fortsat (beklager opdelingen, men nu har jeg sgu brugt tid på at skrive og så skal det hele jo med)

                  Krabi by er ikke synderligt interessant, men det er nogle af strandområderne derimod. Mit personlige favorit sted i området er klart Railey som bare er et kanon sted til en gang chill-out.
                  Glem Phuket med mindre i har mange penge og holder utroligt meget af luxus resort og tyskere med små thai drenge. Phi Phi var mit personlige paradis for 16 år siden, men tingene ændrede sig for hastigt og jeg har ikke villet dertil for at se ødelæggelserne efter Tsunamien… sååå.
                  Begræns jer til Samui eller Koh Phangan… Vælg den sidste hvis det er party i kommer efter, men vær forberedt på hotel problemer omkring fullmoon. Derefter kunne i jo så passende rejse tilbage til Bangkok via Ko Tao. Der er en bådforbindelse til fastlandet fra Ko Tao.
                  Vær iøvrigt opmærksom på at det er regntid i Thailand når i er der! Ikke at det nødvendigvis er noget problem, men der kan være stor forskel på øst og vest siden af Thailand.

                  Drop Phnom penh og gem Cambodia til en gang hvor i har bedre tid!!!

                  Go’ tur og husk nu at tage jer tid til at “soak it in”…

                  Diamanten 😎

                  #3515435
                   Anonym

                    Hej,

                    Har laest jeres rejseplan – og maa sige at det eneste der falder mig i oejnene er HOLD DA OP det var en stram tidsplan!!! Er selv afsted nu, og har netop vaeret i Vietnam (er i Sydthailand nu) – og har helt klart syntes at charmen er at man i fede byer kan tillade sig at vaere flere dage.

                    Med hensyn til byer i Vietnam – drop Hue, det er den mest forfaerdelige by nogensinde, den by har virkelig ingen charme og bare ikke en fed by.
                    Hoi An derimod, brug LAAAANG tid der – det er et helt fantastisk sted..

                    I maa have en god tur – det er fantastisk.. GLAED JER!!!

                  Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

                  Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                  © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                  Log ind med brugernavn & kodeord

                  eller    

                  Glemt dine oplysninger?

                  Create Account