This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mathiasdam

Hej

Jeg har 4 uger i Vietnam fra midt i november til midt december. Jeg flyver fra Bangkok til Hanoi. kan jeg bare søge om visum når jeg ankommer til Hanoi eller skal jeg have gjort det i forvejen?

Er der nogen ting i Vietnam man bare skal opleve? Jeg gerne ud og dykke hvis det er muligt på denne tid af året, gode steder at dykke?

Håber der er nogen der vil dele ud af deres erfaringer!!

Anonym Cheesedudle

Du skal have visum til Vietnam før du ankommer i landet. Det mener jeg godt at du kan få i BKK, hvis det skulle være.
    Når du ansøger skal du angive præcise indrejse dato og udrejse. For man har kun én måned præcist.

Der er en turist rute gennem Vietnam fra nord til syd, som jeg selv tog sidste år. Rejste også fra midt nov til midt dec og vejret var skønt, selvom det regnede et par gange.

Rejsen startede fra Hanoi, Hué, Hoi An, Nha Trang, Dalat, Mui Ne og så HCMC.

Vietnam er et vidunderligt land og så nemt at rejse i – altså fra by til by.

Oppe omkring Hanoi kan du tage til Cat Ba Island eller Ha Long Bay generelt, hvor jeg er sikker på man kan dykke, hvis du spørger omkring.

Godt råd: Gå dog aldrig alene om aftenen, da der er såkaldt scooter bander omkring Hanois gader.

God tur!

Anonym vietnam-rejser.dk

Hej Mathias

Du kan som Cheesedudle skriver uden problemer få visa til Vietnam, når du er i Bangkok. Blot bed et lokalt rejsebureau om at lave det, eller du tag på ambassaden.

Mht. hvad du skal se i Vietnam vil jeg anbefale:

Hanoi, se Ho Chi Mnhs balsamerede lig, hans tidligere bolig, en masse museer, warter-puppet teater, beer Hoi corner m.m.

Hoa Lu – Tam Coc, er en endagstur fra Hanoi, og kaldes Halong Bay på land. Hoa Lu er den gamle kongeby.

Halong Bay, er et must når man er i Vietnam. Pas dog på hvor du booker dine ture.

Sapa, er også fantastisk.

Hue, se the citadel og nogle af de mange grave

Hoi An, en super hyggelig by, med sine små gader, floden, markedet og de mange hyggelige restauranter. Tag en cykeltur over på den anden side af floden, og nyd det lokale liv uden turister. Tag også cyklen til stranden. Jeg mener også der er ok muligheder for dykning her.

Nha Trang, hvis du er til sol, strand og natteliv. Jeg elsker Nha Trang. Stå op om morgen ved 05.30 tiden og bliv overrasket over hvor mange vietnamesere der er oppe på det tidspunkt 😀 Dykning foregår også her.

Mui Ne, sol, strand, og store sandbanker, det er lidt som en ørken, og flot ved solopgang.

Ho Chi Minh City, se Cu Chi tunnelerne, krigsmuseet og mekong deltaet.

Phu Quoc, Jeg har ikke selv været der endnu, men ALLE jeg snakker med anbefaler det.

Jeg håber det kan bruges, og rigtig god tur.

Venligst Kenneth, Vietnam-Rejser.dk

Anonym vietnam-rejser.dk

Glemte lige den sidste del.

Det er ikke slemt at gå i Hanois gader om aften/natten. Man kan opleve at der kommer en kvinde hen til en, og der skal man være obs på at stikke hænderne i lommen, før hun gør det, og tager hvad du har.

Jeg oplevede en dag en der kom op på siden af mig, og snakkede, hun sagde hun var træt, og tog mig under armen, hvor efter jeg tog min taske om på den anden skulder og begge hænder i lommen.

Kommer de for tæt på, så bare skub hende væk. De er kun ude på at tage hvad du har, men jeg har ikke hørt om nogen der er blevet truet til at udlevere hvad de har på sig.

Man skal bare tænke sig om, og ikke drikke sig for fuld når man går ud. Alternativt, tag en Mailinh taxi, de mest ærlige. Jeg har endnu ikke oplevet de snyder med taxameteret.

Du skal ikke bekymre dig, så længe du bruger din sunde fornuft.

Igen, god tur.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account