This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jeg har arbejdet som frivillig for organisationen Pro Niños de la Calle i Mexico City april 2004. Jeg studerede et semester i Mexico (Guadalajara) og arbejdede som frivillig i Mexico City i min påskeferie (to uger).

Pro Niños de la Calle hjælper unge gadebørn (drenge!) i alderen ca.10-17(18). Størstedelen af drengen har ikke familie eller er på anden måede endt på gaden. En del har dog familie men er måske ulykkelige for deres situation derhjemme (vold etc) og er derfor endt på gaden. Størstedelen af de unge drenge (unge mænd) som jeg fik chancen for at kende en smule var alle søde og inteligente unge mennesker. Størstedelen er dog påvirket af stoffer (lim, lightergas, etc).

Jeg har lige modtaget en mail/opråb (medio august 2004) fra organisationen i Mexico City om, at de er i stor mangel på frivilige arbejdere. Jeg håber at jeg med dette indlæg kan hjælpe den organisation som jeg på kort tid kom til at holde meget af.

Organisationen arbejder på 3 niveauer med børnene hvor de frivillige kommer til at arbejde med gadebørn enten ude i deres miljø (på gaden, i parker etc) hvor arbejdet drejer sig om at komme i kontakt med de unge gadebørn og etablere en god kontakt i form af leg etc. Man bliver normalt sendt ud med en educador som er det uddannet personale rundt i forskellige områder af Mexico City. Den anden måde man som frivillig kan hjælpe på er at hjælpe til i Centro del Dia hvor de unge kommer for at bade og spise og lave aktiviteter. Man hjælper her educadorerne (personalet) med aktiviteterne (fysiske aktiviteter, kreative indslag, oplæsning). Los educadores, personalet planlægger aktiviteterne. Man spiser på Centro del Dia (mogenmad kl. 11.00 og frokost kl. 15.00).

Pga af ombygning og udvidning af aktivitetshuset (Centro del Dia) fungerer det nu lidt anderledes mht. aktiviteterne, den daglige procedure på Centro del Dia hvor drengene kommer om dagen. Derfor ved jeg ikke hvor store ændringer det er i arbejdet der.

Selv var jeg i Centro del Dia det meste af tiden hvilket var en god oplevelse. Jeg fik større indsigt i drengenes skæbner, forståelese for deres livvstil etc. Men at arbejde ude i byen er altså også en stor oplevelse da man opholder sig på samme plan, omgivelser som drengene. De drenge som vi besøgte var søde og venlig og overraskende vant til fremmede folk (europæere).

Man møder som regel fra kl. 8.00 til 17.00

Der var mulighed for dengang at spise med gratis på Centro del Dia (2 måltider.)

Jeg kan også anbefale et billigt sted at bo (50 pesos pr. overnatning) i et stort hus bestyret af to eller tre nonner (søskende). Man deler værelse to og to og deler eget bad og toilet. DOG ER DETTE HUS KUN FORBEHOLDT PIGER! Der bor mange andre mexicanske studerende og alle er søde og venlige der. Det ligger i gå afstand fra organisationen, dog skal man evt. med metro eller micro (bus) hjem igen hvis det bliver sent (mørkt!).

Håber I kan hjælpe:-)

Skriv til nadika1979@yahoo.com for yderligere informationer.

Anonym Helenehvid

Det lyder spændende! Men man skal vel kunne tale spansk?

Anonym Anonym

Ja Helene jeg glemte så lige at tilføje det vigtigste som er, at et middel/avanceret spansk er anbefalet for at kunne kommunikere med de unge. Slang, dialekter (Mexico City) gør det til tider vanskeligt at kommunikere med dem.

Anonym Line

Jeg er for oejeblikket paa et halvt aars rejse i Syd -og mellemamerika med min kaereste. Vi vil meget gerne lave noget frivilligt arbejde og leder derfor med lys og lygte efter nogen der kunne bruge vores hjaelp. Jeg saa dit opslag paa backpackerplanet.dk og det fattede straks vores interesse. For oejeblikket befinder vi os i Bolivia, hvor vi er ved at undersoege mulighederne for et boernehjem, som vi har faaet et tip om. Dette er dog langt fra sikkert og derfor vil vi meget gerne have mere information om projektet. Vi har gaaet paa sprogskole i Argentina og jeg havde spansk i gymnasiet. Vi er ikke super gode til sproget, men kan bestemt klare os og snakker fint med de lokale vi moeder. Vi vil gerne deltage i en maaned – maaske lidt mere – er det tilstraekkeligt?

Vores returbillet er fra Mexico City og derfor ville dette projekt passe os storartet paa flere maader.

Sidst men ikke mindst skal det lige naevnes at jeg er 20 og min kaereste er 21. Er det for ungt til at vi kan bruges, eller er de aabne overfor alle?
    Desuden vil vi gerne lige hoere om det er muligt at faa papirer som bevis paa arbejdet, da det ville vaere meget rart at have med hjem?

Vi venter spaendt paa dit svar og glaeder os til at hoere mere!

Med venlig hilsen
    Line og David

Anonym Cruz

Hej. o mejor dicho hola!!

jeg er intreserret i at vide ang udgifter osv. hvad brugte du.. og er der ikke en hjemme side man kan se på!?

mvh

cruz

Anonym nej nej..

den er fandme dårlig alt det der står løgn

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account