This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Daniel

Hey.

Tager med en ven til Thailand, Laos, Cambodia og Vietnam fra 1. Marts til 1. Maj. Vi skal rundt i alle fire lande og tænker lidt på hvilke vilde oplevelser der er? Vi har læst om the gibbon experience, men hvad er der mere af muligheder for at få en på opleveren?

Håber at i har nogle fede ideer og eventuelt har prøvet noget vildt i nogle af de lande? 🙂

Daniel

Anonym Peter Bagge

Hey Daniel. Skal selv til det 4 ovennævnte lande i starten af marts. Vi har især tænkt os at opleve den sydlige del af Thailand, som bringer på nogle gode muligheder for snorkling/dykning, Big game fiskeri og lign. Derudover er der både i Laos og Cambodia nogle rigtig flotte og uberørte områder som er værd at sætte tid af til, bl.a. et af verdens vidundere 🙂 Men ellers finder I vel aktiviteter hen ad vejen, det er i hvert fald vores forestilling 🙂
    Mvh Peter.

Anonym Mads & Camilla

Hej Daniel,

Når I kommer til Vietnam må I ikke gå glip af Halong Bay, det kan godt være det er meget populært, men det er der også en grund til, det er simpelthen et spektakulært naturfænomen!
    Hvis I er friske på at gøre tingene på egen hånd, anbefaler vi at I tager til øen Cat Ba, og selv finder en tur ud i bugten der. I får langt mere for pengene, fordi I starter turen på vandet, og ikke starter med at bruge de første 4-8 timer på transport til og fra Hanoi.
    I kan se billeder og læse om vores oplevelse rundt i bugten her:

Kalkstensklipper & Drager – På Cruise Rundt i Halong Bay

Rigtig god tur når i skal afsted!

Bedste rejsehilsner
    Mads & Camilla – http://www.backpackerne.dk/

Anonym Tine

Jeg vil anbefale, at I tager slow boat til Luang Prabang i Laos (koster 1850 baht + en overnatning i Pakbeng, lad vær med at booke før I er i Pakbeng ellers bliver I snydt, en overnatning koster 50.000 kip der (cirka 50 kroner) for to). Hæv en masse baht eller dollars og veksel i landet (veksel lidt ved grænsen, det får I brug for), da man ikke kan hæve særlig meget i deres hæveautomater og køb snacks i Thailand. I Luang Prabang kan I ikke gå glip af Kuang Si vandfaldene, de er så smukke! Hvis I vil lidt off beaten track kan jeg anbefale Muang Ngoi eller Hat Sai 🙂

I Vietnam kan jeg virkelig anbefale Sapa, Halong Bay og Hoi An! Sapa er turistet, men der er rigtig smukt! Jeg vil anbefale, at I trekker 2-3 dage og bruger 1-2 nætter i et homestay. Vi arrangerede det selv og endte i en landsby, hvor der stort set ikke var andre turister/rejsende og i et rigtigt hjem. Vi mødte flere som havde booket gennem et bureau og overnattede på noget der mindede om et hotel…Jeg har nummeret på hende vi boede hos, hvis det har interesse. Vi betalte 25 dollars per person (inkl alt) for 1n/2d og det var alle pengene værd! Jeg har stadig hendes nummer, hvis I er interesseret.
    Som alternativ til Sapa, så kunne I måske også kigge på Ha Giang, der skulle være færre turister, men til gengæld kan man ikke rigtig trekke, men må køre rundt på motorcykel 🙂

Halong Bay kan besøges på mange måder. Jeg vil nok anbefale, at tage på et 3 dages cruise fra Hanoi. De inkluderer lidt forskellige aktiviteter, så spørg. Jeg tog selv til Cat Ba Island og tog derfra et endagscruise. Det var helt fantastisk! Vi trekkede til toppen af Monkey Island, kayakkede to gange og sprang fra båden ned i vandet. Men det var så smukt, at jeg ikke synes at en dag var nok! Men jeg tror at Halong Bay er noget man elsker eller hader. Jeg mødte mange som ikke synes at det var noget særligt og som synes at der var for meget affald og vandet var for grumset…Cat Ba national park var også rigtig fed!

Ninh Binh syd for Hanoi skulle også være fantastisk, jeg nåede det desværre ikke selv. Men flere af mine vietnamesiske venner anbefalede det. Prøv at søg på Tam Coc, det skulle være smukt og grønt på det tidspunkt hvor I er i Vietnam Humørikonet smile

Phong Nha Nationalpark har nogle af verdens største huler. De er rigtig smukke, jeg synes dog at det blev lidt for kommicielt. Jeg har oplevet mange huler, hvorfra at flere af dem ikke var særlig kommicielle og det gjorde klart et større indtryk på mig. Jeg rejste dog med en som har vild begejstret, så det kommer vel også an på hvad man forventer…Området omkring hulerne er dog utrolig smukt!

Anonym Kasper

Hej Tine

Vi tager til Kina imorgen og drager efterfølgende til Vietnam hvor vi skal være i en måneds tid. Vi vil meget gerne i kontakt med den pågældende person hvor i boede, for netop at prøve noget lignende hvis det kan lade sig gøre.

Kasper

Anonym Tine

Jeg har haft kontakt til Kasper, men hvis der er andre som ønsker nummeret på den familie jeg boede hos i Sapa. Så skal I være velkommen til at skrive på aworldofbackpacking@Gmail.com

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account