This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Stephanie

Jeg kan helt klart anbefale Venezuela. Var afsted i starten af året i Venezuela og har oplevet det som travelmate.dk beskriver.
    Los Llanos, Roraima, Angel Falls, dertil Choroni, Gran Sabbana, Merida, Pan de Azucar, Orinocco Delta.
    Det er billigt at rejse i Venezuela og de har rigtig meget variation mht det du gerne vil se og opleve.

Du skriver bare hvis du har spørgsmål dertil 🙂

Stephanie

Anonym jjnhbtx

Hej, jeg står og skal til at rejse lidt efter 1. november. Mit månedsbudget hedder 10.000 kr. inkl. flybilletten.

Problemet er bare, at jeg ikke aner hvor jeg skal tage hen. Jeg gider ikke Europa, her er for koldt om vinteren, Lige på nær Andalusien og De kanariske øer, men de områder har jeg rejst tynde. Vil gerne længere væk.

Jeg tænker, at jeg gerne vil have en blanding af det hele. Hvide palmestrande med azurblåt vand, men samtidigt også høje bjerge, hvor man kan gå op opdagelse i regnskoven. Og så skal der være andre backpackere, et natteliv og så må det selvfølgelig gerne være billigt og med en venlig kultur, hvor det er sikkert at færdes. Og helst et, hvor man ikke bliver antastet konstant og hele tiden, ligesom f.eks. Marokko. (Er helt blond, og det kan være en pine i r**** mange steder)

Og når ja, så skal det være et land, hvor man ikke skal søge visum lang tid før afrejse.

Har Hep A og B vaccine, og kan få andre evt. vacciner ved ankomst, medmindre, at det er påkrævet ved indrejse selvfølgelig.

Jeg tænker Sydøstasien. Men hvilke lande er mon at foretrække? – Har aldrig været der. Jeg gider bare ikke at ende op i et fladt byområde uden natur, og langt fra kysten. Jeg vil omvendt heller ikke ende op midt i intetsted, uden andre at snakke med.

Jeg har googlet rigtig meget det sidste stykke tid. Men det er sgu svært altså.. Ved godt, at det er et luksusproblem, hehe. Men bær venligst over med mig. 🙂

PS! – Er mand, 26 år gammel.

Anonym Travelmate.dk

For 10.000 kroner kan du prøve det meste, men spørgsmålet er hvor længe du forventer at kunne være afsted?

Det sværeste er måske at kombinere de elementer du nævner på en ekstraordinær destination indenfor budgettet.

En mulighed kunne måske være en billet til Bangkok eller Kuala Lumpur, med lidt held klarer du det for 4.000 kr, herfra med et af lavprisselskaberne til Denpasar på Bali. Derfra kan du rejse øst henover regionen Nusa Tenggara. Du kan klatre op på spektakulære Gunung Rinjani på en 3-5 dages tur, sidenhen hoppe på en båd fra det nordlige Lombok til Labuanbajo. Find en 5-6 dages tur der stopper på en masse øde øer i ekstraordinære omgivelser og besøg på turen også Rinca og Komodo Island kendt hvor du kan se komodo varaner. Fortsæt mod øst til Moni og se Kelimutu’s mærkværdige vulkankratere som i dag er farverige søer. Hvis du vil spare lidt tid kan du få en billig one-way fra Ende eller Maumere tilbage til Denpasar og bruge nogle af de sidste dage på Gili øerne. Med lidt god økonomisk sans og evne til, at forhandle kan du være afsted en måneds tid inklusive disse fantastiske oplevelser.

Har du tænkt på Venezuela og så besøge Roraima, se anaconda slanger i Los Llanos og opleve Angel Falls?

I forhold til flere gode råd og steder du meget velkommen til en tråd på vores forum.

Mange rejsehilsner,
    Daniel Johansen fra Travelmate.dk

Bliv inspireret, få gode råd og hjælp til din planlægning, eller find en rejsepartner. Besøg os på http://www.travelmate.dk

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hola.
    Du rejser til peru og rejser vider derfra til bolivia,masse af oplevelser og så slutter du af i brasilien rio eller Illa granda,mit råd til natur oplevelser,Venuzuela er også godt men lov mig at passe på i carcas,lars

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account