This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Boge14

Hi!
    Jeg smutter til Frankrig d. 26 juli og ankommer til Nice. I det lange løb skal det gerne ud i et job i Val Thorens, men dette er først til November. Derfor skal jeg have et arbejde midlertidig og jeg er faldet lidt for at blive vindrueplukker for blandt andet at møde andre internationale venner men også bare få en viden i vinproduktionen. Er der nogle, som har erfaringer med dette arbejde?

Peace

Anonym lisalehtinen

Hej med dig,
    Jeg kan desværre ikke besvare dit spørgsmål, men vil til gengæld høre, om du er blevet klogere? For jeg står nemlig og har besluttet mig for at være med til at høste i Frankrig i år. Har du fundet et konkret sted, og hvordan har du fundet det? Jeg har nemlig kun fundet ét sted nær Lyon, og vil gerne have en back up 🙂
    Jeg håber at høre fra dig,
    Lisa

Anonym Qblik

Kunne ikke undgå at falde over tråden
    Jeg har selv overvejet at tage ned for at plukke vindruer, så tænkte om i måske kunne skaffe kontakterne til de steder i har fundet?? det ville være en stor hjælp:)

Anonym Den androgyne

Hejsa

Jeg faldt lige over denne gamle tråd og synes, at det lyder rigtig spændende. Er der nogen, som ved, hvordan man får kontakter til disse steder?

Anonym Anonym

Hi!
    Jeg kom afsted gennem et hollandsk selskab, der hedder http://www.apcon.nl
    Ved at betale 100 euro sørger de for finde en vingård mellem 7-20 dage mener jeg. Det kan virke idiotisk, at give så mange penge for at stå i en mark 10 timer om dagen. Da høstdatoerne ændrer sig for år til år, så skriver de kun en uge eller to inden, hvornår man helt præcis skal være på vingården. Og så må man ellers selv finde derud! Man kan ringe til vingården og be om et lift, men jeg blaffede derud. Det gode ved apcon er, at du mødes med andre unge fra europa (18-25 år). Så det sociale er vildt fedt, når man arbejder, spiser og drikke gratis rødvin om aften. Så hvis det er for oplevelsens skyld, så brug endelig Apcon! Jeg kan ikke huske hvor meget jeg tjente de 2 uger jeg var afsted, men det var selvfølgelig ikke det store. Og så fik vi kost og logi.
    Ups: Min vingård var i Bourgogne regionen.

Hvis i vil plukke vindruer for at tjene lidt flere penge, så skal i flyve ned til et vinområde, hvor der er flere bureauer som slår jobopslag op. På denne måde kan i tjene flere penge, men her er der også flere ældre østeuropæer som du kommer til at arbejde med. + chancen for job skal man selv skabe.

Timerne kan være lange i markerne og varmen. Det er helt sikkert noget jeg ikke ville gøre resten af livet. Det er ikke det fedeste at arbejde og vi løb rundt som nogle jubelidioter, da vi var færdig med høsten og havde en kæmpe fest. Men når jeg ser tilbage på den sommer for 2 år siden, så var det alligevel lidt charmerende at stå op kl 6.00 om morgen og se solopgangen over Mount Blanc, mens man har lidt tømmermænd for aftenen inden

Held og lykke og skriv endelig, hvis i har flere spørgsmål 🙂

Anonym Anonym

Hov glemte lige at logge ind, men det er Boge14, som der skrev 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account