This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym liiva

Fra Dec-Maj/Juni, har jeg og min veninde leget med tanken om at tage en tur rundt i Sydamerika. Mit spørgsmål er egentlig, hvordan er det praktisk med visa i de forskellige lande? og er det svært at komme over grænsen fra et land til et andet?
    Vores rute plan er ca.:
    Brasilien-Se Iguassu Falls, selvfølgelig-Bolivia-Peru-Equador-Colombia-Pananma(op gennem mellem amerika) til Mexico og slutte på Cuba, evt. Florida.

Vores “kodeord” med rejsen er ‘frihed’, så det skal heklst være så uplanlagt som overhovdet muligt, samtidig med man har nogle steder hjemmefra, man ved man gerne vil se. Men altså, hvis man nu finder ud af, at man gerne pludselig vil til Chile i stedet for, så gør man det 🙂
    MEN spørgsmålet igen.. nogle der gar erfaringer med at rejse rundt og ved noget om hvordan det foregår med visa o.s.v??

Mvh L

Anonym Jimmi

Nu er vi jo så heldige som danskere, at vi mere eller mindre kan opholde os i alle lande op til tre måneder (90 dage) uden visa :).

Hvis I både vil Cuba og Florida, så bør I være opmærksomme på at I ikke kan flyve direkte mellem USA og Cuba.

I Sydamerika har jeg indtil videre kun været kort tid i Colombia, men planlægger en tur med start i Guyana og rundt i samtlige lande i Sydamerika.
    Men jeg er dog bekendt med nogle bus-selskaber i Sydamerika, så som:
    http://www.grupo-ormeno.com.pe
    http://www.viabariloche.com.ar
    http://www.andesmar.com
    http://www.crucerodelnorte.com.ar/cn/

Chevallier

I Mellemamerika er der er udmærket bus-selskab, som kører i både Mexico, Guatemala, El Salvador, Honduras, Nicaragua, Costa Rica og Panama. Det hedder Tica Bus, og kan findes på:
    http://www.ticabus.com

Anonym Trine

Eftersom I kun har 6-7 mrd. ville jeg ikke tage munden så fuld. For at undgå stres og virkelig opleve landene, vil jeg mene man mindst behøver en måned per land. Det er klart at hvis I kun vil stoppe ved de store ting, så kan man klare sig for langt mindre. Min første rejse til latinamerika var på 8 mdr. og selv med 1 mdr per land, så synes jeg tit det hele var lidt stresset.
    I skal jo også overveje de store afstande! At komme fra Colombia til Panama er jo ikke officielt muligt (kun via fly), men turen i båd er meget speciel omend langvarig. At krydse andesbjergene tager tid, at krydse grænserne kan være besværlig osv. Så hvis I vil fordybe jer lidt i landene, burde I begrænse Jer. Dette betyder dog ikke at det er umuligt det I har tænkt jer. I skal bare have fart på!

Jimmi har ret mht til visum. Alle lande er lettilgængelige. Det er kun lige Cuba man skal købe visum til og det er pærenemt i Mexico.

Anonym liiva

Det er også helt rigtig som du siger Trine. Man kan nogle gange undervurdere afstanden, når man sidder hjemme i lille Danmark og planlægger 🙂 så det er helt sikkert noget vi vil overveje. Måske at starte i Peru og bare bevæge os op ad, langs vest kysten og så droppe Brasilien og Bolivia. Pointen er jo nemlig ikke at stresse 🙂 Jeg kunne nu bare godt tænke mig at se Iguassu Falls, men det må så blive en anden gang 🙂

Anonym Jimmi

I kan jo bare overveje at starte ud med at flyve fra Danmark til São Paulo i Brasilien. Hop på en bus til Iguacu Falls, og når I har set det så eventuelt tag bussen til Buenos Aires og hop på en bus til Peru eller tag et fly. En bus fra Buenos Aires gennem Chile til Lima i Peru tager 72 timer.

Det kan I bruge fem dage på, før I så starter resten af turen fra Peru.

Anonym liiva

Jo. det var en ret god ide 🙂 mange tak.

Anonym M.

Jeg har kun rejst i Bolivia (som er fantastisk!! Det må I ikke gå glip af) og Argentina, og var et par gange over grænsen mellem de to lande, uden nogle problemer – I får blot et udgangsstempel i eksempelvis Bolivia, og et indgangsstempel i Argentina. Så kan I i princippet rejse tilbage til Bolivia dagen efter, og har derefter ret til at være der endnu 90 dage.

Anonym Trine

Jeg vil også lige minde om at transporten jo ikke er gratis. Det er ikke DSB-priser, men er man på low-budget, så kan det udover at være kedeligt at sidde i en bus hele tiden også blive dyrt. Fly er jo heller ikke helt billige…

Det kan også være frustrerende at have været i et så stort land som Brasilien og så kun have set Sao Paolo f.eks. Kan godt forstå I vil se vandfaldene, men tror I kommer til at fortryde at gå glip af følelsen af “at lære et land at kende”.

Jeg holder stadigvæk på 1 land på 1 mdr. Men der er selvfølgelig mange måder at rejse på:o), så måske det passer jer godt at krydse landegræser ofte og få sat så mange flueben som muligt. Det er der bestemt heller ikke noget galt i. Det vigtige er nok bare at I gør jer klart hvordan det er I gerne vil rejse, så I ikke pludselig ender med at gå glip af det som I allerhelst ville have oplevet…enten pga mangel på penge eller tid!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account