Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3530962
     Melin

      Jeg forsøger at regne ud hvad der er mest smart i forhold til visa til de to ovenstående lande. Jeg har billet ind og ud af Bangkok henholdsvis 31.10 og 05.12, altså 36 nætter. Jeg har også hotel i Bangkok de to første nætter.
      Visa til Thailand: 30 dage ved ankomst til Thailand.
      Så var det at jeg gerne ville til Laos ret hurtigt efter ankomst og planlage enten at bruge 2 dage i Bangkok til afklimatisering og så rejse med fly til Vientienne eller Luang Prabang, hvor det begge steder er muligt at få visa til landet ved ankomst. Der efter rejse nordover i landet (ca 10 dage) og krydse grænsen til Thailand. Her dukker mit problem så op. Ved at krydse denne grænse får man kun 15! dages turist visum til Thailand og jeg skal bruge minimum 24 dage.

      1) Alternativt kan jeg gøre det “alle andre gør”, blive nogen flere dage i Bangkok, få visa og tage op igennem nord-thailand, ind i Laos og sydpå i landet og flyve ind i Thailand. Kan fornemme at der er lidt for meget “sildestime” over det- som I nok kan høre er jeg ikke akkurat begejstret for den løsning.

      2) Vente med Laos til senere på rejsen, men det passer meget dårligt med de ting jeg gerne vil i Thailand senere.

      3) Flyve ud og ind af Laos, men så går der rigtig mange dage med at sejle, da jeg gerne vil til det helt nordlige Laos.

      4) Har du nogle ideer?

      #3530964
       comeawaywithme

        4) Følg din oprindelige plan og få så lavet et visum til Thailand på den Thailandske ambassade i Vientiane.

        #3530968
         Melin

          Super! Den havde jeg ikke tænkt på – findes der evt et sted i Luang Prabang hvor man kan gøre det samme?

          #3530969
           comeawaywithme

            Nej der ligger kun en Thailandsk ambassade i Laos og det er i Vientiane.

            Om nogle turistkontorer i Luang Prabang kan arrangere vism er muligt, men jeg ved det ikke.

            #3531000
             BetinaV

              Hej

              Lige noget helt andet, at vi flyver også den dag til Thailand.
              så måske vi mødes i lufthaven 🙂

              Vores plan er Thailand, Laos, Vientiane og Cambodia

              Hilsen Betina

              #3531082
               Anonym

                Hej
                Så kan det jo ske at vi mødes på flyet ;o)

                #3531334
                 ThomasG

                  Rejser p.t. i Nordthailand hvor jeg rejser som backpacker. Jeg kan li’ at trekker, whitewaterrafter m.v. Maaske kan vi moedes? Hvor er I/du nu?

                  #3531349
                   Melin

                    Jeg er i Vang Vieng og rejser til Luang Prabang i morgen. Derefter tager jeg til Bangkok og planlaegger videre. Er ikke paa nettet hver dag.

                    #3531350
                     Anonym

                      Vi er i Cambodia i Kep, lige ved at tage vider til vietnam.
                      Vi har computer med og det er meget let at komme trødløs på nettet her i Cambodia

                    Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

                    Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                    © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                    Log ind med brugernavn & kodeord

                    eller    

                    Glemt dine oplysninger?

                    Create Account