This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej!
    Er der nogen der har været i Tanzania, som har nogen erfaringer med at ansøge om visa i lufthavnen i Dar Es Salaam den dag man ankommer? Er det evt. gået nemt og hurtigt uden problemer?
    Jeg skal rejse den 25. januar 2012 og ambassaden som udsteder visa i Danmark er lukket og nu henviser de til ambassaden i Stockholm. Derfor har jeg sendt mit pas og ansøgningsblanketter afsted til Sverige, men selvom jeg havde skrevet afrejsedato og dato for hjemrejse så har de alligevel skrevet i passet at visaet er gældene fra den dato de har modtaget visa ansøgningen. Jeg har ringet og snakket med dem og det kan ikke gøres anderledes. Selvom jeg mindes at tidligere, når jeg har ansøgt i visa til andre lande, at de gælder fra når visaet stemples i lufthavnen eller ved grænsen. Desuden har jeg snakket med ambassaden i Kbh og de kan ikke hjælpe mig.
    Jeg skal opholde mig i Tanzania i 2 1/2 måned så derfor vil alternativet være at jeg skal sende mit pas til Sverige ca. 14 dage inden afrejse og så satse på at jeg har mit pas igen inden den 25/1… Et visa til Tanzania gælder i 3 måneder…
    Er der nogen andre der har haft problemer med visaansøgning til Stockholm, nu efter at Tanzanias ambassade i Danmark er lukket?

Anonym Pernille Jakobsen

har været i Tanzania 2 gange – sidste gang (i feb) fik jeg bare visa i lufthavnen, hvilket ikke er noget problem, hvis du bare er født med en stor potion tålmodighed! Det går ikke altid lige stærkt 😉

Anonym Lise

Okay, men er det op til flere timers ventetid? Og man får det vel samme dag?

Anonym DanielJohansen

Som Pernille siger er der ingen problemer i, at få udstedet et visum ved ankomst i lufthavnene (DAR samt JRO). Det samme gælder når du rejser over land for langt de fleste grænseovergange i Tanzania.

Du bliver fotograferet og billedet bliver printet på dit visum der gerne bare er et stort klistermærke. Medmindre der er kø eller du er internationalt eftersøgt tager proceduren ikke mere end 5 minutter 🙂

Rigtig god tur!

Anonym Inga

Har fået Visa i Dar Es…..lufthavn, ingen problemer…jeg ville ikke sende pas til Stockholm…:-)

Anonym Shelbaya

Jeg står lidt i samme dilemma. Jeg skal rejse den. 3/7 til den. 5/8. Det vil sige at jeg skal have et visum til 34dage. Er i sikker på at det ikke er et problem at få visum i lufthavnen selvom det er over 30 dage?

På forhånd tak.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account