This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sarah Katrine

Hey..jeg er naer Bangkok.
    Hvilke lande har I erfaringer med er billigst at atge paa visarun i ???
    For hvis jeg skal til Laos eller Cambodia skal jeg vel koebe Visum dertil???

Anonym Pernille

Hvad med Malaysia så?

Anonym Magnus

Fra Bangkok er det hurtigste at tage til Cambodia. Du betaler 20 USD ved grænsen + lidt til tolderens lomme. Hele turen frem og tilbage kan gøres på én dag. Flere selskaber tilbyder en pakkeløsning, men du kan også gøre det selv. Kig i en avis, ellers er jeg sikker på at du kan finde noget på Khao San Rd. eller i et af de andre turistområder. Tjek evt. http://www.thaivisarun.com/ – har dog ingen erfaringer med selskabet.

Myanmar: Tag til Mae Sot med bus fra den nordlige busstation. Betal 10 USD eller lidt mere hvis du betaler med baht. Bemærk at de KUN tager imod skinnede nye dollarsedler og at de IKKE har byttepenge. Kræver nok en overnatning i Mae Sot eller en anden by deromkring. Du kan gå rundt den myanmarske grænseby i nogle timer hvis du vil, men vær tilbage inden grænsen lukker samme dag.

Laos: I Vientiene kan du få 60-dages visum på den thailandske ambassade, det tager dog et par dage. Pris for Laos-visa 20-25 USD + et lille tillæg fra sen eftermiddag (1-2 USD). Rejs til Vientiene med bus eller tog.

Malaysia: Gratis visum, men laaang rejse dertil.

Vær i alle tilfælde opmærksom på, at du ikke kan blive ved med at lave visa runs – de thailandske regler er blevet strammet meget. Jeg mener at op til tre gange går an.

Tjek evt. http://www.dansk-thai.dk/forum/index.php for blandet info om Thailand.

Håber at en af løsningerne passer til dig.

Anonym Claus

Prisen for et visum til Laos er 35 dollars + to pasfotos og to kopier af dit pas. Som uden problemer kan ordnes ved grænsen.

mvh

Claus

Anonym Mads

Det er da godt nok dyrt, vi tog i stedet til Myanmar det koster 500 bath.
    det var let.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account