Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3524784
     MCeel

      Hej

      Skal rejse med kæresten i sydamerika til efteråret. Er der nogle der ved hvad det kræver af visum til følgende lande og om man evt. blot kan rekvirere dem ved ankomst?: Argentina, Peru, Bolivia, Ecuador og Venezuela (evt Colombia)?

      VH

      #3524795
       Anonym
        #3524802
         Mie Hansen

          Hej…

          Jeg er lige kommet hjem fra sydamerika… Og hvis du ik skal være der i mere end 3 måneder så behøver du ik at have et visum; Du får visum i op til 90 dage når du rejser ind i landet.

          Hilsen Mie

          #3524804
           MCeel

            tak for svar, det lyder jo dejligt nemt!

            #3524888
             Jome

              Er det hvis du skal være i det samme land i 3 måneder? Eller er det i Sydamerika som helhed i 3 måneder? Har nemlig tænkt på at rejse rundt i Sydamerika efter gymnasiet og ved endnu ikke hvor lang tid det evt. skulle være.

              #3524975
               Trine

                Hejsa,

                Hvert land giver som hovedregel 3 mdr. Nogle steder kan de godt fuske lidt og måske spørge dig hvor længe du vil være i landet – så sig altid et par måneder, så du får maximum. Skriver de fx. 14 dage kan du have en masse problemer og omkostninger med at forlænge dit visum. Jeg har aldrig selv prøvet at blive nægtet at få 3 mdr., men de har et par gange spurgt mig hvor langt tid jeg ville have…så bed om max!

                Det samme gælder Colombia! Til jer der sidder og planlægger: Regn med min. 1 måned til hvert land, ellers får I travlt. Planlæg kun ting hjemmefra, som ikke kan arrangeres derovre (macchu picchu i højsæson osv). Alt andet er billigere derovre og så har I mere fleksibilitet.

                Udenrigsministeriets hjemmeside er meget god, men de fraråder f.eks. indrejse i Colombia – hvilket jeg kun kan anbefale! De fleste danskere er født med en fantastisk “almindelige sund fornuft” og med den kan man højest komme ud for lidt småtyveri og snyderi…

                I skal være velkommen til at kontakte mig med spg. eller tjekke min hjemmeside

                mohnton.dk

                God rejse,

                Trine

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account