This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym line5151

Hej
    Håber i kan hjælpe mig med at finde rundt i visumreglerne. Til sommer tager jeg til Asien i 7 uger med ankomst og afgang fra Bangkok. Planen er primært at besøge Laos og Cambodia, men en smule tid i Thailand kunne også være skønt.
    Ved i om man får nogle dage gratis når man kommer til de nævnte lande (vi vil kun rejse over land), eller skal visum ordnes på forhånd?

Anonym Dreamer

Hej Line.
    Lige hurtigt svar på jeres spørgsmål.. Når i lander i thailand, så for i et tourist visum i lufthaven (kan ik huske om det koster lidt)
    De behøver i hvert fald ik ordne noget hjemme fra. mener alle de lande for man visum når man kommer til grænsen.
    Men jeg ville nok tagebussen til cambodia, og så rejs op gennem, op videre gennem laos, og så over friendship broen ind til thailand, så kan i os se det chamerende nordelige thailand.
    Evt flyve fra chiang mai (nord thailand) til en eller anden ø syd på, koster ik andet end 2-300 kr..

jesper

Anonym Magnus

Thailand: 30 dage gratis ved indrejse med fly, 15 ved indrejse over land.
    Cambodia: 30 dage koster 20-25 USD eller 1000 THB afhængig af hvor god man er til at forhandle med tolderne på grænsen.
    Laos: 30 dage for ca. 30 USD ved grænsen.

Til alle tre lande kan visum købes på en ambassade i forvejen. Til Cambodia er det muligt at købe et e-visa, søg på nettet efter hjemmesiden.

Anonym ChristianDC

Naar du lander i Thailand faar du ikke et tourist VISA uden at soege om det, det hedder VISA on arrival. du faar dog et 30 dages stempel saa du kan opholde dig i Thailand i 30 dage, hvilket er gratis, hvis du rejser ind i Thailand over landegraense faar du kun 15 dages ophold. Saadan som din tidsplan ser ud med 7 uger burde det ikke vaere noget problem at overholde de tids graenser du faar ved indrejse i landet, saa jeg ville ikke mene du behoeves et VISA. Ved ikke hvor laenge du vil slutte af i Thailand, hvis det er over 15 dage kan du jo flyve til fra Laos til Thailand for eksempel, eller faa dig et tourist VISA hjemmefra med multiple entry, men tror ikke det bliver noedvendigt.

Du kan altid laese mere om VISA regler paa det paagaeldende lands ambassade hjemmeside, eller saa tjek Udenrigsministeriets hjemmeside under rejsevejledninger der mener jeg ogsaa der plejer at staa hvor lang tid du faar on arrival.

God tur.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account