This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym signs

Hej alle!
    Min kæreste og jeg skal backpacke i Asien i 5 måneder til foråret. Vi er rimelig meget i tvivl mht om vi skal søge visum inden afrejse.
    Vi har tænkt os at rejse i Thailand, cambodia, laos, malaysia og indonesien, men intet er fastlagt og vi vil ikke have nogen faste planer.
    Vi flyver til bangkok, og flyver hjem igen fra bangkok.

Mit spørgsmål er så, kan man overleve uden at søge noget som helst visum hjemmefra? Vi skal jo rejse mellem flere lande, men er vi sikret at kunne komme ind i landene, hvis vi ikke har noget andet end en flybillet hjem?

Anonym Lis

Hej

I kan finde reglerne for visum til de forskellige lande på Udenrigsministeriets hjemmeside http://www.um.dk

Jeg tror, at Laos er det eneste land, af dem I har nævnt, hvor det kan være en god idé at have visum på forhånd.

Anonym DanielJohansen

Som Lis siger kan um.dk supplere med information om hvorvidt der er visumpligt.

Um.dk fortæller ikke hvordan og hvorhenne visa opnåes. Ved mange grænseovergange og internationale lufthavne i de ovenstående lande udstedes visa ved ankomst. Dette kaldes Visa On Arrival (VOA).

Der er også grænseovergange hvor der ikke udstedes VOA, hvorfor det pågældende visum skal være på plads inden ankomst. Den nemmeste måde at undersøge emnet på er, at være mere specifik omkring hvordan og hvor i rejser mellem landende og så søge navnet på den specifikke grænseovergang herinde, eller eks. Tripadvisor, eller Thorn Tree Forum.

Jeg har rejst i de nævnte lande og har i ingen tilfælde valgt at få udstedet visa inden afrejse. Såfremt i følger de gængse ruter som backpackers bruger bør det – i min optik – ikke give anledning til at bruge energi på emnet hjemmefra.

Nogle lande kræver dokumentation for vidererejse inden indrejse tillades, og enkelte lande håndhæver endda reglen. Jeg redigerer som regel bare en gammel billet, så afrejsedestination og -tidspunkt passer, og printer denne. Min erfaring er, at så længe dokumentet ser “officeielt” ud bliver du tilladt indrejse. Jeg har så sent som for 4 dage siden gjort det samme ved indrejse i Costa Rica.

God rejse!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account