Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3507158
     fie_kirkegaard

      hej da jeg og en veninde skal til asien, vil jeg gerne hører lidt om der er nogen der har gode råd/viden om visumreglerne i landene indonesien, malaysia thailand kina vietnam laos og cambodia. evt hvordan folk selv gjorde, hvad man skal og ikke skab osv..
      anne sofie

      #3507171
       Jesper Jensen

        Thailand: Som dansker er du visumfri i 30 dage.
        Laos: Du får 14 dage ved indrejse (Husk billede og penge)
        Cambodia: Samme som Laos
        Malaysia: Visumfri i 3 måneder
        Vietnam: Visumfri i 15 dage

        #3507174
         Anonym

          Vietnam er visumfri i 15 dage, MEN du skal kunne dokumentere at du rejser ud inden de 15 dage… Altså skal du have en billet ud af landet, når du kommer ind! Og så er det bedste også at tage ud af Vietnam dagen før dit visum udløber – ellers kan de finde på at kræve betaling for “overtid”. Umiddelbart vil jeg råde dig til at anskaffe visum inden indrejse – især fordi vietnamesere konstant prøver at tage røven på dig…
          I Kina skal du ligeledes have visum inden indrejse. De er ret strenge omkring det, og forlængelse af visum er en kompliceret ting… Jeg har rejst med flere, der måtte tage turen til visum kontoret flere gange, fordi de ville se alle mulige papirer!

          I det hele taget, hold godt styr på visum reglerne i de to lande! Man kan hurtigt komme til at betale for meget eller blive forkert vejledt!

          Bortset fra det, dejlige lande I har valgt! I vil især forelske jer i Malaysia!

          #3507198
           rejsendeonkelmac

            Altså, når man rejser ind i hhv. Laos og Cambodia får man automatisk 14 dages ophold? Man skal have et billede med udover det, i passet? Penge – ca. hvor mange?

            Mvh rejsende onkel

            #3507241
             A

              Hvad så hvis man har planlagt at rejse rundt i Vietnam i 5 uger.. Vi har fået afvide af Jysk at man har 15 dage når man kommer også kan man derefter søge den ekstra måned.. Men det passer jo ikke helt med hvad der bliver skrevet ovenover – for vores flybillet ud af landet er først aktuel 5 uger efter vi ankommer og derfor kan vi jo ikke ved ankomsten vise noget dokumentation der siger at vi rejser ud inden de 15 dage.. Hvad gør man så?

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account