This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Stinerejser

Jeg skal til Burma i maj og juni. Er det nogen, der kender til de nuværende visumregler (april 2013) ?

Jeg er osse i tvivl om transport. Jeg lander i Bangkok og flyver derfra til Burma. Kan man vente med at bestille billetter til Burma, når man er landet i Thailand og er det en fordel?

Når jeg har besøgt Burma, vil jeg gerne videre til Laos og Cambodia – nogle gode råd til transportvej?
    De bedste rejsehilsner Stine

Anonym Claus

Hvis du alligvel skal til Bangkok og planlægger at blive der et par dage, så få lavet visumet der.

Det koster 40 usd, + pasbillede + kopi af pas.

Om det er en fordel at vente med flybilletter, – de bliver jo næppe billigere af at vente, men på den anden side kan du jo heller ikke komme afsted, før du har et visum klar.

Du kan jo også søge ved ambassaden i London, men det er så en lidt anden pris. Jeg ville vente med at købe en billet, til jeg var sikker på at kunne afhente mit pas på en given dag.
    Interessen for Burma er jo steget betydeligt de seneste år, hvilket jo også betyder øget pres på ambassaden.

Og derfra til Laos. Du skal jo flyve tilbage til Bangkok og herfra kan du jo vælge at tage det billige morgentog til Aranya Praphet (Cambodia) eller tage et aften/nattog til Ventienne (laos) Ubon Ratchatani til Pakse (sydlige del af Laos)

mvh
    Claus

Anonym Claus

Hvis du alligvel skal til Bangkok og planlægger at blive der et par dage, så få lavet visumet der.

Det koster 40 usd, + pasbillede + kopi af pas.

Om det er en fordel at vente med flybilletter, – de bliver jo næppe billigere af at vente, men på den anden side kan du jo heller ikke komme afsted, før du har et visum klar.

Du kan jo også søge ved ambassaden i London, men det er så en lidt anden pris. Jeg ville vente med at købe en billet, til jeg var sikker på at kunne afhente mit pas på en given dag.
    Interessen for Burma er jo steget betydeligt de seneste år, hvilket jo også betyder øget pres på ambassaden.

Og derfra til Laos. Du skal jo flyve tilbage til Bangkok og herfra kan du jo vælge at tage det billige morgentog til Aranya Praphet (Cambodia) eller tage et aften/nattog til Ventienne (laos) Ubon Ratchatani til Pakse (sydlige del af Laos)

mvh
    Claus

Anonym Claus

Det er kun til Cambodia og Vietnam, du kan nøjes med en forhåndsgodkendelse. Du skal forbi ambassaden med passet.

Der afgår selvfølgelig også falang busser til Cambodia specielt omkring Khao San Road i Bangkok. Men der er ofte en masse kaos omkring selve afrejsen, bytte bus ved grænsen osv.

Togturen til Aranya Praphet koster ca 48 bath = 11 dkr,
    til Ubon Rachatani 95 bath, 21 dkr, til Ventiene 103 bath = 24 dkr, alle er dog 3. klasse, skal du have mere komfort koster det lidt mere.

Du kan jo også flyve til Ubon Rachatani for 790 bath = 190 dkr med airasia. De flyver dog ikke fra den samme lufthavn, som den du ankom til – Don Muang lufthavnen.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Tak! men er det ikke kun en forhåndsgodkendelse, man ska have..man ska ikke sende passet mere, vel?Lyder super med togrejse!Mvh. Stine

Anonym Stine

Hej. Tak for alle oplysninger. Det lyder godt og billigt. En del billigere end flyet fra Bangkok til Yangon. Så må jeg jo besøge ambassaden i bangkok 😉 Har du lige været i Burma, Laos og Cambodia eller er det langt tid siden?

Anonym timani

Hej Stine! Min mand og jeg skal til Myanmar til december, så derfor leder jeg jævnligt på nettet ang. så godt som alt, hvad der har med landet at gøre. Jeg mener, du har ret i, at man kan nøjes med at søge om forhåndsgodkendelse mht. indrejse; se her: http://www.myanmarvisa.com/ Der sker hele tiden ændringer i forholdene for turister, så det er bare med at holde sig opdateret, og vi må hjælpe hinanden fx i dette forum. Jeg har rejst i den nordlige del af Laos og i Cambodia, ganske vist for nogle år siden, men der vil da være visse ting, jeg kan hjælpe dig med, hvis du ønsker det.

Anonym Stine

Hej. Jeg fik slet ikke svaret jer. Jeg får mit visa lavet i bangkok. Har I fundet ud af, om man kan bruge visacard i Burma? Og hvilke byer?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account