This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym DanielJohansen

Det er intet problem at forlænge dit visum efter ankomst til landet. Det kan gøres på officielle immigrationskontorer i større byer – og på mere eller mindre officielle DIY kontorer rundt omkring i landet. Det tager et par timer. Dit transitvisum på 21 dage bliver forlænget til et turistvisum på i alt 59 dage. Vil du forlænge herudover er det billigere at tage et visa run til Hong Kong e.l.

Nogle selskaber vil have at du underskriver en disclaimer i lufthavnen såfremt de kigger på din billet og ser at din retur er mere end 21 dage efter ankomst (såfremt du ikke har et visum i passet).

God tur:)

Anonym RonRon

Kigger lige med og har et spørgsmål..
    Hvor meget koster at forlænge når man er i filippinerne
    er det billiger end de 450 kr de ville have på konsulatet på jærgersborgvej?

Anonym ronron

Kigger lige med og har et spørgsmål..
    Hvor meget koster at forlænge når man er i filippinerne
    er det billiger end de 450 kr de ville have på konsulatet på jærgersborgvej?

Anonym KristineK

Okay, super! tak for hjælpen!

Et spørgsmål henvendt til Daniel:
    Jeg læste i et andet indlæg du har skrevet, at du havde rejst rundt på filippinerne, både med en ven men også alene.
    Du skriver her at du har boet hos lokal befolkningen, familier osv. Og at dette for dig er en enorm oplevelse. Hvordan er disse situationer opstået for dig, er det noget du selv har opsøgt? eller er det tilbud du er stødt på hen af vejen? 🙂

Anonym DanielJohansen

Beløbet afhænger lidt af immigrationskontoret, men i Manila koster det omkring lige omkring 2.000 php. Såfremt du skal have lavet det på et par timer opkræves 1.000 php i ekspres gebyr. Hvis ikke du bor i København skal du have for øje, at det er en rigtig god idé at sende dit pas rekommanderet med en frankeret svarkuvert og så koster det hurtigt et par hundrede kroner ekstra.

Har du brug for at forlænge dit visum efter 59 dage, koster det næsten 7.000 php per måned(!!) yderligere. Tilsammenligning kan du fra Cebu, Clark og Manila let flyve til Macau, Hong Kong og deslige for under 2.000 php retur, hvis bare du booker på forhånd – når du vender tilbage får du gratis et nyt 21-dages visum.

Jeg snakker for hvordan det er opstået i hele verden nu, og det er i bund og grund oftest bare helt tilfældigt. Jeg tror som udgangspunkt på det gode i mennesker og har en måske lidt naiv tendens til bare, at springe med på enhver idé selvom andre måske ville fraråde det. Det har givet mig rigtig mange uvurderlige oplevelser, og (måske selvfølgelig) også et par mindre heldige. Jeg siger overhovedet ikke at det jeg gør er det rigtige eller at andre bør gøre det samme. Det virker naturligt for mig og føles rigtigt, derfor gør jeg det. CouchSurfing er en god måde, at møde lokale mennesker på og skabe kontakter, men for mig har det egentligt mest bare været mennesker jeg har mødt. Det har været en taxachauffør, en pige jeg tilfældigvis spurgte om vej på gaden, en lokal guide for en anden gruppe rejsende. Hvad der har været fællesnævneren for oplevelserne er, at når først jeg har boet ved et sted i et land, har det været rigtig nemt at finde andre steder ved hjælp af første mennesker. Nogle gange har det passet perfekt med den vej jeg skulle, andre gange gjorde det ikke eller lå måske rigtig dårligt i forhold til det sted jeg var. Når det er sagt er det et dejligt bidrag til at opleve et land og hvem er bedre ambassadører end de lokale selv?:)

Det var ikke det bedste svar. Håber du kan bruge noget af det alligevel som inspiration.

Anonym KristineK

Halløj!

Min kæreste og jeg skal rejse til Filippinerne i 30 dage.
    På udenrigsministeriets hjemmeside kan jeg læse mig frem til at man kun får 21 dages turistvisum ved indrejse.

Ville høre om der er nogen der har erfaring med hvordan man får forlænget sit visum når man først er ankommet?

Og vil vi få problemer i lufthavnen, når vi ikke har dette ordnet på forhånd, nu når datoen på vores returbillet strækker sig udover de 21 dage.

Håber der er nogle de er friske på at dele deres erfaringer 🙂

Anonym Daizz

I skal bare få visaet på forhånd. Her er info:
    http://www.filippinsk-konsulat.dk/visumansogningsvejledning.htm

God tur

Anonym KristineK

Næh, jeg tror egentlig godt jeg forstår dig 🙂
    er nemlig selv noget lign. jeg godt kunne tænke mig at hoppe ud i! Men det kræver nok lidt at man bare tør at springe ud i det, fordi som du skriver – det er jo aldrig til at vide hvilken oplevelse der kommer ud af det!

Man skal nok bare turde spørge!

Tusinde tak 🙂 også vil jeg også gerne lige takke for mange andre fede indlæg du har skrevet – det giver super god inspiration!!

Anonym Lars Hansen

Daniel er lidt forkert på den. Skal du forlænge dit visa efter 59 dage, skal du betale for dit ACR kort (50 dollars), og hvis du forlænger med yderlige 2 mdr. bliver det tilsammen de ca. 7000 pesos. (Kortet gælder i 1 år, og fungerer som officielt ID her på Filippinerne.
    Vælger du at forlænge dit visum yderligere 2 mdr. slipper du kun med 2-3000 pesos.

Ang. at få visummet hjemme fra. Så skal du stadig forbi myndighederne og registrere at du stadig er i landet efter 59 dage!, selvom du har et 1 års visum udstedt i KBH.

Anonym Lars Hansen

Daniel:
    Ang. flybillet til Hong Kong/Macau for under 2000 php.?. Det findes ikke, jeg har boet i landet i over 4 år. Selvom CebuPacific har pesos sale, slipper du ALTID med over 5000 php for en retur.

Anonym Anne Marie

Jeg har også sammen med min kæreste boet lokalt i Filippinerne og mange andre lande. Vi bruger http://www.hospitalityclub.org som minder om couchsurfing. Jeg må sige, at det er en total fed måde at møde mennesker på.
    Man udveksler emails i forvejen og forsøger så vidt muligt at afstemme forventninger – og så ser man hvad der sker, når man mødes.
    Tit er folk med på at vise en rundt i lokalsamfundet, lave et dejligt måltid mad, drikke en øl, høre musik, snakke til langt ud på natten eller hvad man nu kan blive enige om.
    I Filippinerne boede vi hos en familie, hvor manden ejede en “motorcykel-taxi” og i tre dage blev vi kørt rundt og så flotte rismarker, spiste frokost på stranden, var med ungerne i skole, købte ind på markedet og drak rom ud på de små timer – fed, fed oplevelse.

Måske skal man lige overvinde sig selv første gang man skal bo hjemme hos nogen privat – men for os blev det hurtigt en “rejse-livsstil” og noget, som vi slet ikke kan undvære. Dog har vi fundet ud af, at vi ikke kan holde til at “være på besøg” i alt for mange dage i træk – nogle gange har vi brug for at være os selv, for det forventes selvfølgelig at man er høflig, imødekommende, deltagende, snakkende mv. når man vælger at invadere andres hjem.

Da vi var 5 uger i Østeuropa boede vi hos 7 forskellie familier – og det var måske en enkelt for meget. Men det finder man jo ud af hen ad vejen 🙂 Så nu krydrer vi det med hostles, B&B, små hoteller mv.

Anonym Anonym

Tak for din rigtig gode information, Lars. Jeg snakkede både med immigrationskontoret på Filippinerne samt generalkonsulatet i Charlottenlund og ingen steder gav de den gode information.

Jeg endte som du næsten kan læse med et visa run og betalte ikke mere end 2.400 PHP for en retur til Hong Kong. Jeg har måske været heldig – men langt under 5.000 PHP kan det altså gøres 🙂

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account