Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3529907
     LS

      Hej.

      Hvor lang tid før afrejse fra DK, skal man søge om visum, for at man kan nå at få det?

      Tager på en længere rejse rundt i Asien, til November:-)

      På forhånd tak for hjælpen

      #3529908
       Anonym

        Hej,

        Det kommer an på hvilke lande det drejer sig om. Til Kina tror jeg, at det tog mig ca. 2 måneder at få det. Vietnam tog et par uger. Til resten af de omkringliggende landende fik jeg dem lavet derude, altså, til Cambodia fik jeg det lavet i Vietnam, det tog kun 1 dag.

        Til Iran ansøgte jeg om visum 4 måneder før afrejse, og fik det først dagen før jeg skulle afsted efter en del besvær.

        God rejse,
        Mikael

        #3529909
         Mikaelkbh

          Hej,

          Det kommer an på hvilke lande det drejer sig om. Til Kina tror jeg, at det tog mig ca. 2 måneder at få det. Vietnam tog et par uger. Til resten af de omkringliggende landende fik jeg dem lavet derude, altså, til Cambodia fik jeg det lavet i Vietnam, det tog kun 1 dag.

          Til Iran ansøgte jeg om visum 4 måneder før afrejse, og fik det først dagen før jeg skulle afsted efter en del besvær.

          God rejse,
          Mikael

          #3529910
           Rasmus

            Jeg har lige søgt og fået til Kina.. tog under en uge… deres processtid er 4 dage.. man kan dog få det samme dag på ambassaden…
            Visa til Vietnam fik jeg også lavet på en dag i Kbh for et år siden (ellers er der også 15 dages gratis on arrival
            )..
            Jeg fik visum til Iran på ca 2 uger sidste år.. Kazakhstan har jeg lige fået nu og det tog 10 dage,..
            Indonesien/Thailand/Cambodja/Indonesien/phillipinerne og Malaysia kan alle fåes ved ankomst…
            Rusland kan være lidt større bøvl, da de skal have nogle bookinger osv.. Indien er ret hurtigt- ca 10 dage..

            #3529915
             Rasmus

              Indien og Vietnam er der ingen problemer med at sende med posten. Skal sendes rekommenderet og vedlægges returkuvert, der også er rekommederet… I Thailand får man 30 dages gratis visum.. Og Cambodja ville jeg også vente med til du er dernede.. Kan laves på en eller to dage i Bangkok og man steder (bla mellem Vietnam og Cambodja) kan det bare købes for 25 dollars ved selve grænsen… Nepal ved jeg desværre ikke meget om..

              #3529917
               Anonym

                Tak for svaret. Det er til stor hjælp.
                Men er der nogen der kan hjælpe mig med hvor lang tid det tager at få sit visum i eks. Vietnam, hvis man sender ansøgningen til ambasaden. Og er det blot ansøgning, penge, en kopi af passet samt returkuvert der skal sendes med 🙂

                #3529914
                 Anonym

                  Tak for jeres svar.
                  Nogen der har erfaringer med at sende ansøgningen med posten ind til de forskellige ambasader, eller har i mødt op i egen person 🙂

                  Det drejer sig om Nepal, Vietnam, Thailand, Cambodja, samt et transit visum til Indien…

                  #3529922
                   Claus

                    Det tager ca en uge at få lavet visum til Vietnam.

                    Du skal sende det originale pas, ikke noget kopi, betaling og en frankeret svarkuvert.

                    Jeg valgte at sende passet anbefalet til ambassaden, det koster lidt ekstra, men tilgengæld er man sikker på at det når frem, og hvis ikke, har PostDanmark erstatningspligt.

                    Mvh

                    Claus

                  Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

                  Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                  © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                  Log ind med brugernavn & kodeord

                  eller    

                  Glemt dine oplysninger?

                  Create Account