This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hej alle!
    Jeg skal på en rundrejse i Asien her til foråret. Jeg vil gerne omkring Thailand, Laos, Cambodia, Vietnam og så op til Kina. Er i fuld gang med forberedelserne – vaccinationer, rejsebøger, køb af flybilletter og alt det gøgl..

den hidtil største udfordring ser ud til at være at skaffe visum til de forskellige lande, specielt fordi det er meget besværligt at skulle møde op på flere af ambassaderne (den nærmeste laotiske ambassade ligger i Stockholm, og for Cambodia skal jeg til London). Det er åbenbart nødvendigt at betale kontant – der står pengene kan sendes med posten, men den går jo ikke i Danmark – og det forlanges også, at man kan dokumentere anledningen til sit ophold samt hvornår man har tænkt sig at skrubbe af igen..

For at komme til sagen: er der nogen der har været i de pågældende lande og har været igennem cirkusset, og ved hvordan det hele skal gøres? Bliver det håndhævet, at man skal vise sin rejseplan og hoste op med en dato for afrejse fra landet?
    Alle erfaringer er velkomne. På forhånd mange tak! (:

Anonym Magnus
    Anonym DeXter

Hvis du flyver til Thailand får du 30 dage gratis visum..
    Og i laos og cambodija kan du købe visum ved deres grænser eller i deres lufthavn hvis du flyver, der får du 30 dage lige meget hvilken af dem du tager..
    I Vietnam får du 15 gratis dage…

Så du behøver ikk visum til nogle af de lande.. Kun til kina, der kender jeg dog ikke reglerne..

Anonym none

Tak for svarene. (:
    Men er der mon risiko for at blive nægtet adgang når man står dernede, hvis man ikke kan dokumentere hvornår man rejser fra landet igen?

Anonym DeXter

Jeg har ikke været ude for at blive nægtet adgang og har ikke haft udrejse billet ..

Maria1978

Visumreglerne i Asien ændrer sig hele tiden, så jeg tænkte på, hvornår du har været afsted (Dexter)? Efter hvad jeg har hørt, skulle de have strammet ret meget op inden for det sidste år.

Skal selv afsted på samme lande fra januar, og kæmper også med at finde ud af visumreglerne lige for tiden. Det er ikke nemt.

Vh Maria

Anonym DeXter

Ja det er godt nok et år siden jeg forlod asien..

Anonym kimp

Hejsa
    Jeg kom hjem fra Laos i september og på det tidspungt var der ingen problemer. forholdene var som Dexter beskriver.
    Jeg er rejst ind og ud af Laos og Thailand adskillige gange og er aldrig blevet spurgt om returbillet.

Når du kommer til Laos, kan jeg anbefale at du besøger
    de 4000 øer i syd.
    Herfra kan du nemt komme videre til Cambodia. Heller ikke noget problem med visa. det købes ved grænsen.
    Bare husk at have pasbilleder med. Både når du skal ind i Laos og Cambodia.
    Prisen for visa til Laos er 35 dollars og til Cambodia, mener jeg at det var 20 dollars.
    Begge steder kan du godt forvente et håndskrevet skilt, som siger at det pga. hellidag, overarbejde eller anden begrundelse, koster 1 dollar mere i dag. Det kan ikke betale sig at diskutere det! Tolderne skal jo også leve! 🙂 og de har de bedste argumenter.

Hvis du er i Laos medio april, kan du opleve Nytåret (pi mai), som er en fantastisk fest. 3 dage med vandkamp og fest. Det bedste sted at opleve det er i Luangprabang.

God tur

Kim

Anonym none

Mange tak for hjælpen! (:

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account