This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Vi er to piger der tager på jordomrejse til november. vi skal en uge til Hongkong inden vi rejser videre til Australien. Men vi er i tvivl mht visum. Inde på udenrigsministeriet står der at man ikke skal have visum i Hongkong, men man skal i Kina. Vil det sige, at vi kan være i Hongkong i den uge, uden at få problemer med visum osv? og er der nogen der har erfaringer med Hongkong, om der er noget bestemt man skal se og sådan?

Anonym Anonym

Jeg var der 3 dage sidste år, og det passede egentlig meget godt, så jeg tror, at I får problemer med at få en uge til at gå der. Der er masser markeder, man kan se om dagen, om aftenen er Hong Kongs skyline rigtig flot ovre fra Kowloon, og om natten kan man gå i byen et sted, hvor der er en masse barer placeret i en firkant. Jeg kan desværre ikke lige huske, hvad det hedder. Da Hong Kong siges at være stedet, hvor “east meets west” er der fyldt med amerikanske, kinesiske og japanske forretningsmænd samtidig med, at Hong Kong er den reneste (man ser overhovedet ikke noget skrald!) og sikreste storby, jeg nogensinde har været i. Fantastisk sted…

Anonym eva

Man behoever ikke visum til Hong Kong. Som europaeisk pasholder kan man blive uden problemer i op til 14 dage.
    Hvis I ikke kan bruge en hel uge (er enig i, at det er ret lang tid – var der 5 dage i april og en uge i maj) kan I tage en hurtig faerge, der sejler fra Kowloon faerge terminal til Macau – det tager ca 1 time og saa befinder man sig i en gammel portugisisk koloni hvor alt er billigere, langsommere og mere landligt end i HK.
    HK er ret dyr – hostel min. 100 pr. nat og mad er ogsaa dyrt.
    Jeg kan varmt anbefale 10000 buddhas monastery som od sevaerdighed og The Mid Levels paa Hong Kong siden, der er nogen fantastiske smaa restauranter

Anonym eva

Man behoever ikke visum til Hong Kong. Som europaeisk pasholder kan man blive uden problemer i op til 14 dage.
    Hvis I ikke kan bruge en hel uge (er enig i, at det er ret lang tid – var der 5 dage i april og en uge i maj) kan I tage en hurtig faerge, der sejler fra Kowloon faerge terminal til Macau – det tager ca 1 time og saa befinder man sig i en gammel portugisisk koloni hvor alt er billigere, langsommere og mere landligt end i HK.
    HK er ret dyr – hostel min. 100 pr. nat og mad er ogsaa dyrt.
    Jeg kan varmt anbefale 10000 buddhas monastery som od sevaerdighed og The Mid Levels paa Hong Kong siden, der er nogen fantastiske smaa restauranter
    Og husk, at I ikke kan rejse fra Kina til Hong Kong og tilbage igen uden at forny det kinesiske visum eller have et multiple entry visum til Kine.

Anonym Mellie1

OK, lyder rigtig godt. Men hvis man tager ud til Macau, befinder man sig så stadig i Hongkong, eller skal man have kinesisk visum dertil?? Må indrømme jeg ved intet om Hongkongs grænser!

Anonym Anonym

Hvis du skal fra Hong Kong til Macau kan du sejle. På den måde skal du ikke ind over Kina og skal derfor ikke have kinesisk visum. Macau hører IKKE under Hong Kong. Jeg mener, at Macau har visum-regler lignende Hong Kong, men tjek hellere på UM.

En uge i Hong Kong er da lidt længe, men man kan sagtens få tiden til at gå. Ud over de ting, de ovenstående skriver, så kan man bruge tiden på nogle af de strande, der er i Hong Kong. Desuden kan man få set en masse af de små templer, der ikke lige ligger i det allermest centrale Hong Kong.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account