Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3545854
     j-k-h

      Hej

      Mig og min kæreste skal på en rundrejse i Asien.
      Der skal vi blandt andet til Kina, og vil derfor høre om der er nogle der har noget erfaring med visum reglerne i Kina.
      Fordi har undersøgt at man SKAL have en billet ind og ud af Kina og have hotel reservationer for hele turen for at kunne få et visum til Kina.

      Jeg havde nemlig håbet at man kunne rejse rundt som man ville uden at skulle være fastlåst af at skulle være ved et bestemt hotel/hostel til tiden. Og at man kunne lave ændringer undervejs.

      er der nogle der ved om det er muligt at kunne rejse rundt i Kina uden at havde hotel reservationer, og en billet ud af landet?

      Hilsen Johan og Sandra

      #3545855
       Hovgaard

        Jeg er lige kommet hjem fra Kina – og har derfor selv lige søgt om visum. I forhold til hotel booking var svaret pr mail samt tlf, at vi bare skulle afl den første hotel booking.
        I forhold til udrejsebillet er de vist lidt mere fastholdene, da jeg ikke har hørt om folk som har fået visum uden.. En mulighed kunne være at bestille en billig flybillet, hvor de kan få de fleste penge retur ved aflysning.. Søge visum – og derefter afbestille flybilletten.. Men dog stadig sørger for at være ude af Kina inden visumet udløber?!

        #3545898
         johannesnielshansen

          Min kone og jeg var i Kina 2012. Vi rejste rundt i Asien i 5 mdr. og fik lavet visum til Kina via vores guesthouse i Hanoi i Vietnam. Det tog et par dage, og vi gav ingen oplysninger om hoteller eller rejseplan. Der var heller ingen krav om dokumentation i forbindelse med udrejse. Vi fik en måneds visum men forlod landet med bus efter 17 dage, da vi foretrækker Laos.

          #3545899
           johannesnielshansen

            Min kone og jeg var i Kina 2012. Vi rejste rundt i Asien i 5 mdr. og fik lavet visum til Kina via vores guesthouse i Hanoi i Vietnam. Det tog et par dage, og vi gav ingen oplysninger om hoteller eller rejseplan. Der var heller ingen krav om dokumentation i forbindelse med udrejse. Vi fik en måneds visum men forlod landet med bus efter 17 dage, da vi foretrækker Laos.

            #3545922
             j-k-h

              Mange tak for svarende 🙂
              Vil prøve at skrive til den kinesiske ambassade i Danmark.
              Og tak for tricket med flybilletten 😉

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account