This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym GlobeTrekker21

Jeg har prøvet at søge lidt på det her emne på forums-søgemaskinen, men føler ikke jeg fik så meget ud af det hehe.

Derfor spørger jeg lige grundt jer herinde:
    Hvilke lande i Sydøstasien SKAL man have visum til, uanset hvor længe man er der?
    Hvilke kan man være x-antal tid I uden at skulle købe visum til?
    Hvilke skal man købe visum til FØR man kommer til landet? (Har kun hørt om Kina)

Bare for at gøre det nemmere for jer så kan jeg fortælle at disse lande skal besøges, I så og så lang tid:
    Kina (14 dage)
    Vietnam (14 dage)
    Cambodia (14 dage)
    Laos (14 dage)
    Thailand (30 dage)
    Malaysia/KL (3 dage?)
    Singapore (3-4 dage?)
    Indonesien (30 dage)

Anonym Claus

Thailand får du 30 dage, når du ankommer med fly, 15 dage, når du rejser over land.

Cambodia koster 20 USD + pasbillede og kan laves ved grænsen

Laos koster 35 USD + pasbillede og kan laves ved grænsen

Malaysia får du 30 dage visumfrit

Singapore er også 30 dage visumfrit

Indonesien fås ved grænsen, pris 25 USD

Når der står visumpligt, betyder det, at du skal have et visum for at kunne komme ind i landet. Nogle gange kan det lade sig gøre ved grænsen, men skal du til Burma, skal du have det ordnet inden du skal i lufthavnen.

Tjek um.dk

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Mange tak for rådene og hjælpen alle sammen 😉 I appreciate!!

Anonym Anonym

Malaysia får du 90 dage ved grænsen

Anonym Tenna A
    Anonym GlobeTrekker21

Ja, jeg har fået skrevet mange af dem ned.
    Men når der bare står “Visumpligt” vil det så sige at man skal købe det hjemmefra? Eller kan man godt bare gøre det når man ankommer til det landet?

Anonym Tropeliv

Under min seneste rejse til SØ-Asien, som gik gennem Vietnam, Cambodia, Thailand, Malaysia og Borneo havde jeg kun visum til Vietnam ordnet hjemmefra. Visum til de øvrige lande købte jeg i “indgangen” 🙂 Starter du I Kina, forestiller jeg mig dog, at du kan købe visum til Vietnam dér og så fremdeles i de andre lande også…

Ring evt. til Jysk eller Kilroy – de vil helt sikkert kunne hjælpe dig.

Vh

Peter,
    Tropeliv.dk

Anonym GlobeTrekker21

Tusind tak 😉 Det hjalp!

Anonym Anonym

Kina skal du have hjemmefra
    Når du kommer til Vietnam får du som dansker 14 dage gratis. I Cambodia og Laos køber du ved grænsen mener at det koster $20. Thailand får du 14 eller 15 dage gratis, det kan forlænges i landet eller du kan tage på visarun (hvor man tager til et andet land i et par timer). Malaysia og Singapore får du ved grænsen gratis (er ikke helt sikker på Singapore, men er 100% på malaysia) og i Indonesien betaler du $25 når du kommer ind og igen $25 når du forlader landet 🙂

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account