This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym -mads-

Hej backpackers!

Jeg er så småt ved at være rejseklar til mit livs eventyr, som går til Sydøst Asien.

Jeg flyver til Bangkok, men de øvrige indrejser til Thailand, i alt 2, kommer til at foregå over land.

Et af mine endnu ubesvarede spørgmål er:

– Hvordan kan man dokumentere, at man er rejst ud af et land, i dette tilfælde Thailand, og hvordan kan man dokumentere, hvornår man er rejst ind i landet igen?

Man har jo som dansker gratis visum i op til 30 dage ved indrejse med fly, og 14 eller 15 dage ved indrejse over land – men hvordan kan man dokumentere dette, når man over land ikke nødvendigvis får dokumentation i form af en flybillet eller lignende?

Takker på forhånd mange gange for alle svar!

Venlig hilsen
    Mads

Anonym -mads-

… For selvom man eventuelt har anskaffet sig et 3 måneders visum til Thailand hjemmefra, hvilket jeg ikke har, hvordan kan man så egentlig dokumentere det?

Anonym Mads90

Hey, der står lidt på dette link http://www.thai-consulate.dk/page.php?PageID=visa ellers kan du jo kontakte konsulen pr. telefon.
    Lyder til at være en fed rute du skal ud på – arbejder nærmest på samme plan 🙂

Anonym Magnus

Du får et stempel i dit pas når du rejser ind og ud af Thailand. Når du køber et visum, får du et klistermærke eller stempel i dit pas. Du kan købe visum til Thailand med flere indrejser eller du kan købe et visum.

Du kan også under din rejse købe et thailandsk visum på en thailandsk ambassade f.eks. i Laos eller Cambodia inden du rejser ind i Thailand igen. På den måde, kan du være i Thailand i mere end de 15 dage, du ellers ville få ved indrejse over land.

God tur.

Anonym Kim

Hej Mads
    Det er noget rod med de Thailandske visumregler, så som alternativ til at skulle bruge en frygtelig masse tid på at stå i kø ved ambasaderne for at få visum gælder følgende hovedregel:
    Hver gang du flyver ind i Thailand får du 30 dage. Hver gang du rejser ud ophører dit visum, idet det stemples i passet at du er rejst ud.
    Hver gang du på anden måde end med fly entrer Thailand får du 15 dage, MEN; Man må kun entre Thailand 3 gange (hvoraf den sidste ofte er der hvor man skal rejse hjem) Når du har entret Thailand 3 gange skal du være ude af Thailand i minimum 90 dage før du igen må besøge landet.
    Så lidt logistik kræver det hvis du rejser i længere tid.

Anonym -mads-

Heh, Kim – sjovt du nævner logistik; jeg arbejder til daglig som speditør, så mon ikke det giver et udemærket udgangspunkt 😉

Mange tak for jeres svar.

– Mads

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account