This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym trxne

Hej rejsefolk!

Min kusine og jeg skal på rundrejse i Sydøstasien (os begge: 1 måned i Sydvietnam og Cambodia, kun mig: en ekstra måned Laos og Nordvietnam).

Vi har flybilletter tur/retur fra Ho Chi Minh City.

Vi skal altså ikke være i Vietnam i mere end de 15 dage et turistvisum giver tilladelse. Men ved indrejse skal man jo ligesom bevise, at man rejser ud igen inden for den pågældende periode.

Men det der visumsøgning herhjemme er ret krævende, synes vi, når vi jo i princippet ikke har brug for det.

Derfor tænker vi, at vi kan jo bare købe en busbillet fra HCMC til Cambodia herhjemme fra. Den koster 10 usd (hvad vi har kunnet finde frem til), og så kan vi jo hoppe på bussen den dag vi har bestilt til, eller smide billetten ud og købe til en anden dag, hvis det ikke passer os at rejse den dag alligevel (men selvfølgelig stadig forlade landet inden de 15 dage).

Er der nogle af jer, der har erfaringer med den slags? Nogle tips til, hvor busbilletterne købes…
    Kan det overhovedet lade sig gøre på denne måde, eller er vi helt ude i hampen?!

På forhånd tak!

Anonym Trine

Iøvrigt skal vi begge alt i alt være i Vietnam i mere end 15 dage, men ikke 15 dage på en gang..

Anonym claus

Hvis I på forhånd ved, at I vil videre inden den visumfri periode udløber, så er der jo ingen problemer.

Det med busbilleten tror jeg ikke er en gangbar model. Og hvor vil I købe en billet?

Det er jo ikke sikkert, at I bliver spurgt ved ankomst. Og gør I det, så forklar myndighederne, at I er på vej videre.

Hvis I vil være helt sikre på at undgå spørgsmål, så køb en billet med f.eks. Airasia.com.

mvh
    Claus

Anonym Trine

Vi vil købebillet her: https://www.thesinhtourist.vn/openbus/vcvx/open-bus

Vi er helt sikre på at rejse uden inden den visumfri periode er slut. Men har du prøvet det? Stoler de på en, hvis man bliver spurgt?
    Og hvad forskel skulle der være på en flybillet og en busbillet?

Anonym Trine

Man kan kun flyve fra HCMC til fx Bankok eller Kuala Lumpur… altså destinationer, som slet ikke er i nærheden af vores planlagte rute

Anonym Claus

De gange, hvor jeg har skullet søge om forlænget visum, har jeg altid skulle dokumentere min udrejse i form af en flybillet.

Jeg tror ikke, at en busbillet er gangbar, men jeg ved det faktisk ikke. Måske er den nemmere at forfalske end en flybillet.

Men, det er jo langt fra sikkert, at I overhovedet bliver spurgt om en billet ud af landet.

Cambodia Ankor air, Vietnam Airlines flyver til både Ho Chi Minh og Phnom Pehn. Tjek skyscanner.dk

mvh
    Claus

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account