This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tina Kaa

Hej.

Er der nogen der fornylig har erfaringer mht. at få turistvisum til Iran?

Planlægger 3 ugers backpacking på egen hånd i efteråret – i følge ambassadens hjemmeside kan man dog kun søge visum via godkendt bureau/visumservice. Kilroy og Jysk Rejsebureau er, i følge dem selv, ikke godkendte. Kan se at bureauerne Albatros og Viktors Farmor tilbyder rejser til landet, men er ikke interesseret i pakkerejser – vil jo bare rejse på egen hånd med den fleksibilitet det giver.
    Jeg har skrevet med et dansk visumservice bureau der kan tilbyde hjælp – mod horrible 1175 kr. pr. pers. (visum koster 375 kr). De virker dog ikke til at have styr på det mht. gældende regler – kræver bl.a. at der skal laves en iransk invitation før der selve visum kan ansøges – dette hænger dog ikke sammen de forhold der angives på ambassadens hjemmeside hvilket de dog ikke vil forholde sig til. Så dem ønsker jeg ikke at benytte.
    Ved at jeg kan få 14 dages visum ved ankomst – men planlægger 3 ugers ferie og ønsker ikke at benytte en eller flere dage i Tehran i lange køer for at ansøge om forlængelse.

Nogen erfaringer eller anbefalinger??

Venlig hilsen
    Tina

Anonym Joy

Hej Tina, må jeg spørge, om du endte med at få Visa ved ankomst? I så fald, hvordan forløb det? Jeg planlægger nemlig selv at rejse til Iran næste måned og regner med voa (visa on arrival).

Anonym Heidi

Hej
    Joy Tina. Har I erfaringer med visum I kan dele?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account