Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3526651
     Sweb

      Hej Alle

      Fra den 4 Januar rejser min kæreste og jeg til asien hvor vi skal rejse rundt i ca. 5 måneder. Vi skal først gennem thailand, laos, cambodia og vietnam før vi når til Kina omkring midt/slut marts og en måned frem. Mit spørgsmål er så, om det er muligt at søge visum hjemme fra? Da der står på ansøgningsskemaet at man tidligst kan ansøge 60 dage før afrejse så det ikke når at udløbe. Og 60 dage før sidder vi i Thailand eller Laos. Eller vil visaet stadig være gyldigt når vi når til Kina hvis vi søger 14 dage før vi tager afsted?
      Eller er det mig der har misforstået et hele? 😛

      MVH.

      Anders

      #3526664
       Shu Lei Gen, GuangZhou

        Jeg har ikk’ hoert noget officielt endnu her i Kina !!
        Men vi er mange gange de sidste der faar noget at vide !! Regel har kun fungeret et halvt aar !

        #3526657
         Helene

          Jeg var i kina i foråret, og vi søgte bare om et 6 måneders visum til Kina, så var det ikke noget problem med udløbsdatoen.. Vi rejste nemlig også før de 60 dage..

          #3526658
           Sweb

            Var det et Double-Entriy Visa i søgte så?

            #3526659
             Shu Lei Gen, GuangZhou

              Husk at faa et multi visa, foruden det normale tourist visa ( L). Saa I kan smutte ud og ind af Kina som det passer jer !
              Husk at ha’ dokumentation for “bosteder” klar, til visum ansoegning, saa i er fri for besvaer !!

              #3526660
               Majken og Bjørn

                Skal man stadig have booket overnatningerne for at få visum? Vi har hørt, at man bare kan skrive, at man skal på rundrejse, men ved ikke, om det er rigtigt. Har I erfaringer med det?

                #3526673
                 the dreamer

                  Hej…. da jeg selv var i asien rejste jeg først rundt i thailand, hvor vi der fra fløj til Hong kong, og fik så lavet et visum der.. det er meget nemmere. Har hørt noget med at man skulle ha booket alle sine overnattninger, men tror nu kun det var på grund af ol.. hvis du har en retur billet er det mere end fint. men ring da til den kinesike ambassade i kbh., eller den danske i kina. for at være sikker.. kineser er nogle sjove fisk, man ved aldrig med dem..

                  #3526683
                   Shu Lei Gen

                    Go’ ide med Hong Kong, jeg bruger ( brugte) selv HK naar vi skal forny vores visa i P.R. China.
                    Du kan opholde op til 3 mnd. i HK, uden at faa fast opholds.

                  Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

                  Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                  © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                  Log ind med brugernavn & kodeord

                  eller    

                  Glemt dine oplysninger?

                  Create Account