This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mebu

Jeg har gennemlæst de fleste indlæg her inde! Men mange ting kan jo ændre sig med tiden:

Derfor er mit spørgsmål:

Skal på rundrejse i Asien i 3½ mdr. Det eneste som er bestemt er flybillet til Bangkok og hjem fra Singapore!

1. Kan vi få problemer i Thailand på indrejsen, da der ingen steder står vi forlader landet efter 30 (som er normalt turistvisum’s-periode)

2. Vi rejser til Laos efter 1uge-14 dage i Thailand: Som jeg har forstået det kan vi få visum på grænsen til 15 dage, er dette korrekt? Kan det anbefales at søge om visum i Bangkok? – Vi vil nemlig ikke spilde for meget tid på at vente på et visum!

3. Fra Laos går det så videre til Vietnam: Visum hertil? Kan det fås på grænsen? Vi skal nemlig have til 30 dage, og ikke til 15 dage som er turistvisum.

undskyld de mange spørgsmål, det kunne ikke kortes ned:)

På forhånd mange tak for hjælpen

Anonym Jesper Jensen

Der er ingen problemer i Thailand, du får visum ved indrejse. Nemt og enkelt.

Ved langt de fleste laotiske grænseovergange kan du også få visum. Husk 20 dollars og 2 pasbilleder. Tjek Oplev Laos for mere information. Visum kan let forlænges og det kan klart anbefales.

Jeg kender desværre ikke noget til Vietnam.

Anonym Anonym

For at være på den sikre side anbefales det at man har bevis på man vil forlade Thailand inden for de 30 dage, evt. i form af en flybillet videre, da der har været episoder hvor personer ikke er blevet tilladt adgang til Thailand hvis ikke de har bevis herpå.
    Man kan vidst nok søge visum til Vietnam i Bangkok, det skulle tage et par arbejdsdage.

Anonym mebu

Tak for jeres svar!

Mht. til Thailand skulle de ikke være SÅ strænge i lufthavnen (Bangkok), men vi vil søge om visum til Vietnam inden vi rejser og det vil derfor forhåbentligt være nok bevis for dem om at vi forlader landet inden 30 dage!

Anonym Pernille

Jeg er lige selv hjemvendt fra 4 måneder i sydøstasien. Selv om jeg havde en hjemrejsebillet fra Bangkok, blev jeg aldrig spurgt om den, syntes ikke de var specielt strenge, ud over at de krævede et navn på et hotel eller guesthouse i skal bo på. Jeg skrev et fra en liste, men boede et andet sted.

Mht. Vietnam, kan man kun få 15 dage ved grænsen, jeg fik mit visum hjemmefra ved ambassaden i Hellerup. Du kan finde mere information her http://vietnamemb.dk/ . På http://www.um.dk kan du hele tiden finde opdaterede regler for visum og som regel hjemmesider på ambassader.

Anonym Anonym

Ved Friendship grænsen mellem Thailand og Laos vil jeg gætte på at det tog 10 minutter at få et visum, så det kan vidst ikke gøres meget hurtigere andre steder.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account