This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Fruen

Hej, jeg har et par spøgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med at få besvaret.

Jeg tager til Thailand d. 25 februar og ved ikke præcis hvornår vi tager hjem igen da det er min kæreste’s familie vi skal besøge. Men jeg regner med ca 30 dage. Skal jeg så søge om visum? Jeg læste forleden herinde, at man skal kunne fremvise sin billet i lufthavnen om at man tager hjem inden de 30 dages ophold uden visum?
    Er det virkelig rigtig?

Min kæreste og jeg har nemlig først tænkt os at finde en hjem dato når vi er i Thailand

Håber i kan hjælpe mig.

Mvh. Lonni

Anonym Fruen

Jamen vi har godt nok købt en billet, men det er bare en åbenbillet. (hvilket betyder, at vi selv kan bestemme hvilken dato vi vil hjem) men det finder vi først ud af når vi er der, så der er ikke nogen fast dato. Men er det bevis nok at vi har en returbillet?

Anonym helene

Jeg ville helt sikkert søge visum! jeg kender flere der er blevet tjekket rigtig grundigt for udrejsebillet, når de rejser ind i thailand, så det ville være dumt ikke at have styr på det.. bare husk, at når du søger dit visum, skal du skrive at du skal være der i mere end 30 dage, for ellers laver de jo kun et til under 30 dage..

Anonym Rasmus

Jeg ville også søge om visum..!! eller købe en billig airasia billet ud af landet.. kan være billigere… så har man et bevis for at man forlader landet selvom man ikke nødvendigtvis bruger den… Det er det sidstnævnte jeg altid plejer at gøre!!! Problemet med at rejse til Thailand uden visum er blevet større… Og man kan risikere allerede at blive tjekket i Kastrup lufthavn…! For det er nemlig flyselskaberne der får en bøde hvis de medbringer folk uden de rigtige papirer!!

Anonym Fruen

**********************************************************************************

Jeg har en returbillet “åbenbillet” hvilket betyder at man selv kan bestemme hvilken dato man rejser hjem, man skal bare ringe den dag man vil hjem. Men jeg har billetten bare ikke nogen fast dato.

Er det ikke bevis nok så??

Anonym mikkel

Da i får 30 dages visum ved indrejse, kan i være uheldige at de spørger om en gyldig udrejse billet. Jeg har rejst mange gange ud og ind af Thailand og er aldrig blevet spurgt, men i værste tilfælde kan i blive nægtet indrejse… Jeg synes at det er svært at svare på, men hvis det var mig der skulle afsted ville jeg vente med at købe men billet.

Anonym helene

Ikke når der ikke står dato på den.. Du har jo intet bevis på at du forlader landet inden 30 dage.. bare at du har tænkt dig at forlade landet igen på et givet tidspunkt – du kan altid løbe chancen, men det er da bare vildt surt ikke at kunne komme afsted, bare fordi du ville spare 175 kr. på et visum!

Anonym Fruen

Jaa men problemet ligger lidt i at det er min svigermor som har købt billetten til mig. (Thailandsk familie) Og jeg har prøvet at fortælle hende at jeg kan ske og blive afvist i luftenhavnen hvis vi ikke finder en hjemrejse dato inden vi tager afsted. Meen det forstår de ikke helt ;/ Da da aldrig har haft problemer med det. Men der er jo så også en forskel fordi jeg er dansker

Anonym Rasmus

De har nok bare været heldige.. Det er flyselskaberne i Kastrup Lufthavn der tjekker dig.. så det har ikke noget at gøre med hvilken nationalitet du har….. Find en dato eller køb en billet ud af landet på http://www.airasia.com

Anonym Fruen

Årrh okay, det lyder surt. Sådan troede jeg ikke det forgik ;/ Så må jeg nok hellere lige have fundet en dato inden jeg rejser, skulle nødig stå der og ikke kunne komme hjem

sara isabella

Bare husk paa at en aaben billet som oftest kan vaere begraenset til specielle afgange… dvs at det er ikke sikkert at i bare kan vaelge at komme hjem naar i vil. Jeg rejste sidste aar med en aaben billet ( dog skal man sige en hjemrejse dato…. som man saa kan lave om… eller det skulle jeg i hvertfald) jeg ankom til thailand i feb. og jeg ringede i august til mit flyselskab for at aendre hjemrejse datoen paa min aabne billet fra oktober til en gang mellem december og januar… Jeg sagde at det var lige gyldigt hvornaar bare det var i en af de 2 maaneder.. Den ENESTE dag de kunne sende mig hjem var den 25 dec…. aka juleaften. og jeg ringede over 4 maaneder i forvejen. Bare lige saa i ikke staar der og pludselig ikke kan komme hjem. Vaer sikker paa at i har en hjemrejse dag reserveret just in case…. for de havde sagt til mig at jeg sagtens kunne aendre billetten dog med det forbehold at jeg lige skulle ringe i saa god tid som muligt og goere det…. saa jeg maatte rejse hjem fra bangkok juleaften.
    god rejse.

Anonym Fruen

Hej sara

Ja det er nemlig en åbenbillet og vi har også været ved at snakke om at vi bare bestiller en ligegyldig dato som bevis i lufthavnen også lave den om når vi er i Thailand.

Tak for hjælpen 😉

Anonym Sara

Ja hvis i gerne vil blive laengere saa kan i jo altid proeve at lave biletten om naar i er der hvis det er en aaben billet. Man kan jo vaere heldig. forrige aar me thai airways var det ikke saa stort et problem. Jeg blev forhindret i at tage hjem paa hjemrejsedatoen og i lufthavnen en time foer afgang sagde de bare at jeg saa kunne komme med 10 dage senere… der var de gode nok… men bare for at vaere paa den sikre side saa faa paa skrift at i kan rejse alle de dage i vil hvis i vaelger det. God tur:)

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account