This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ThereseMalou

Hej alle, jeg har brug for lidt hjælp og jeg håber at nogen herinde kan hjælpe mig! 🙂

Jeg planlægger at rejse til Asien i starten af juni. Jeg vil gerne starte i Ho Chi Minh i Vietnam og de følgende 3-6 måneder rejse rundt i Sydøstasien. Jeg kan bare ikke finde ud af hvilken slags flybillet jeg skal købe. Planen er at rejse op gennem Vietnam og derfra krydse over til Laos. Jeg regner med at dette kommer til at tage mere end de 15 dage man får ved indrejse i landet. Hvis jeg søger om visum til enten en måned eller tre måneder, behøver jeg så at kunne dokumentere at jeg rejser ud af landet igen? Jeg mener, kan jeg nøjes med at købe en enkeltbillet? Jeg ved nemlig ikke hvor lang tid jeg skal rejse rundt og så er det lidt besværligt at købe en returbillet. Er der nogen der har erfaring med dette, så tager jeg med glæde imod gode råd 🙂

Anonym Anonym

Danmark, Sverige og Norge har visumfritak, 15dager, men det meldes om mulig endringer i løpet av sommeren fra Vietnamesiske aviser.

Myndighetene sier klart i fra at reisende MÅ ha gyldig return/ utreise billett for å komme inn til Vietnam ved bruk av ”visumfritaket”.

Men jeg har selv forsøkt uten retur billett, og det gikk greit, men jeg har også hørt om personer som er blitt nektet adgang. Anbefaler ikke, siden det er meget stressende å gå rundt og tenke på: kommer jeg inn eller ikke…

Anbefaling: ha retur billett eller søk visum, hvis du er usikker på retur datoen. 1mnd singel er ikke så dyrt. Og det er lett å fornye i Vietnam.

”Hvis jeg søger om visum til enten en måned eller tre måneder, behøver jeg så at kunne dokumentere at jeg rejser ud af landet igen? Jeg mener, kan jeg nøjes med at købe en enkeltbillet?”

• Søker du visum så trenger du ikke å tenke på retur billett.
    • Søk forhåndsgodkjent ”Visum ved ankomst” (Private Visa on Arrival) på nett fremfor ambassaden. Den er billigere og raskere. Og ja, det er lovlig og trygt.

http://www.Starvietnamvisa.com – Tryggere med sin Privat Visa on Arrival tjeneste. Ikke billigst, men billigere enn ambassaden.

http://www.veitnamvisapro.com – det billigste, men siden er rotete. Og tilbyr ikke Privat Visa-on-arrival.

Normalt tar de ulike selskapene og behandler opptil 40 person på samme søknad. Jeg vil tro at de sparer mer tid og penger på å behandle alle søknadene sammen. Dvs. du vil dele din passport detaljer med 30-40 andre personer og vice versa. Jeg fraråder dette sterkt. Ble ganske sur da jeg første gang brukte ”Visum-ved-ankomst” med 30 pers på det. (Alt fra fødselsdato, navn, etternavn, passnr…stod på brevet). Jeg visste ikke noe om dette.

Jeg anbefaler derfor å søke hos selskaper som har Private visa-on-arrival, så garanterer selskapet egen visum brev til deg/ din ordre. Tryggere og sikrere for at pass-detaljer ikke ligger fritt. Har brukt Starvietnamvisa dette til nå.

Anonym Claus

Jeg vil anbefale dig at købe en returbillet

1) Det er ofte dyrere at købe to enkelt end en retur
    2) Du slipper for at spekulere over, om du har penge til en billet tilbage til DK
    3) Flyselskaberne kan undlade at tage dig ombord, hvis du kun har en enkelt.
    4) Du risikerer at skulle betale for en billet i lufthavnen til dyre penge
    5) Du kan også godt risikere at blive stppet i imigrationen, fordi du ikke har en returbillet.

Hvis du har 3-6 mdr skal du vel se andet end Vietnam. Jeg anbefaler at du køber en billet til Bangkok.

1) Det er billigt at flyve til Thailand
    2) Det er her mange starter deres SØ-Asien tur
    3) Køb en billet med en åben retur. Så du selv kan bestemme, hvornår du gerne vil mod DK.

mvh
    Claus

Anonym ThereseMalou

Tusinde tak for de rigtig gode svar. De hjalp meget! 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account