This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym nadja_freja

1. Er der nogle der har styr på visumregler mht mellemlanding? Vi skal til Australien og muligvis lande i Abu Dabhi. Udenrigsministeriet siger at der er visumpligt, men gælder dette også ved mellemlandinger?? En anden hjemmeside siger at DK er et af de lande, som ikke kræver visum ved mellemlanding.
    2. Er der nogle der ved hvor mange penge man skal beregne per dag i henholdsvis Australien, Vietnam og Kina (med overnatning)
    Vi håber I kan hjælpe os!! 🙂

Anonym Claus

Så længe du ikke forlader lufthavnsbygningen skal du ikke have visum.

På et alm budget til Vietnam skal du beregne ca 40 USD/dag.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

ok, tusind tak for hjælpen!

– er det inkl. aktiviteter eller er det udelukkende mad+overnatning?

Anonym Freja og Nadja

ok, tusind tak for hjælpen!

– er det inkl. aktiviteter eller er det udelukkende mad+overnatning?

Anonym Claus

Vietnam er et billigt land, man kan finde overnatning helt ned til USD 5/dag, men så skal man selvfølgelig heller ikke forvente jacuzzi eller hjemmebar. At spise koster fra 3-4 USD. Så hvis du vælger at bruge 20 USD udelukkende på mad, så er du ikke på noget skrabet budget.
    Men der er selvfølgelig også transport, som jo også er billigt, men hvis du bruger ialt 40 USD, bør det række til rimelig overnatning + noget at spise og transport rundt i Vietnam.
    Øvrige aktiviteter kommer ud over de 40 USD. Men der er jo aktviteter, som ikke koster det vilde, som museer, besøge cu chi tunnelerne i Saigon osv. Tur i Mekong-deltaet og en en tur i Halong-Bay koster lidt, men det er også på to dage eller mere. Og så er overnatning og forplejning jo inkl i prisen.

mvh
    Claus

Anonym (L)

Hej…

Er lige kommet hjem fra Australien og Vietnem i april. I Vietnam brugte jeg ca. 6000 kr på en måned og det var inkl. ALT. Hvis i rejser flere sammen vil overnatning være billigere, da man næsten altid betaler for værelset og ikke pr. person. Jeg rejste alene, så brugte lidt mere på logi end i vil komme til. Den dyreste tur jeg var på var en 3-dagstur til Halong Bay som jeg gav $90 for… ellers kostede de fleste dagsture imellem $ 10-20. Hvis i vil til Sapa i nordvietnam, så køb endelig selv billetten på togstationen, uanset hvad jeres hotel siger er det altid billigere selv at købe. Busbillet i sovebus fra Ho Chi Minh til Hanoi gav jeg $36 for… Men uanset hvad i skal købe så prut altid om prisen!!!

Australien er meget dyrere. Mad koster ca det samme som herhjemme og en dagstur ligger på omkring 100 AUS dollar. Hostels koster mellem 20 og 35 AUS dollars. Har læst at folk anbefaler at man sætter ca. 10.000 kr pr. måned, men jeg ville regne med lidt mere for at være på den sikre side. Det komme selvfølgelig også an på hvordan i kommer rundt i landet. Hvis i har en bil kan i jo selv køre ud til mange seværdigheder, som i ellers ville skulle tage en tur for at se.

Begge lande er fantastiske, så nyd jeres tur!!

Anonym Nadja_Freja

tusind tak for svarene, de kan helt sikkert bruges!!
    Har du nogle anbefalinger mht til transport i australien? vi har overvejret buspas da vi rejser fra Sydney til Cairns

Anonym (L)

Har rejst op af østkysten både i bil og bus. Jeg synes bilen giver en rigtig dejlig frihed, men hvis i ikke har pengene til at leje eller købe en bil, er bussen en fin løsning. Bussen giver selvfølgelig også en form for frihed da man ikke stå med noget ansvar… Det er bare at hoppe af og på.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account