This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Walnuts

Tak Tine 🙂

Anonym Claus

Visum til Laos koster 35 USD + pasbillede og kopi af pas og gælder i 15 dage. Kan laves ved grænsen, men hvis du alligevel er i Bangkok, så få det lavet dér. Så er det gjort.

mvh
    Claus

Anonym Tine

Det var så lidt, bare sig til, hvis du har andre spørgsmål, så skal jeg prøve at se om jeg kan hjælpe 🙂

Anonym Walnuts

Hej folk,
    Jeg rejser til Thailand til august og jeg vil gerne have lidt styr på hvilke visum jeg bør få i orden før jeg tager derned.
    Jeg skal backpacke fra Thailand til Vietnam, Laos, Kina, Macau, Japan, Nepal og Indien.
    Hvilke lande kan jeg få visum ved, når jeg krydser grænsen og hvilke skal jeg have i orden herhjemme?

Håber I kan hjælpe. 🙂

Mvh,
    Walnuts

Anonym LisbethFriis

Visum til Nepal kan fåes on arrival.
    Du skal medbringe 2 pasfotos og 40 USD (30 dages visum). Det er en fordel, hvis du har printet og udfyldt ansøgningen på forhånd, så skal du ikke bruge tid på det i lufthavnen.

Visum til Indien.
    Her skal du være opmærksom på, at Indien har en lille, diplomatisk krig kørende med Danmark pt. på grund af Niels Holck sagen. Så du skal måske påregne ekstra lang tid til sagsbehandlingen?!
    Er der mon nogen, som har ansøgt om Indisk visum for nyligt og har noget dugfrisk viden herom??

Anonym Tine

I Thailand får du gratis 30 dage når du flyver ind i landet og 15 når du rejser over land.

Visum til Laos kan du købe ved grænsen (ved ikke pris eller hvor lang tid du får, men gætter på at det er en måned)

Vietnam er visumfrit i 14 dage og ellers kan du købe visum i Thailand, det er billigere dernede

Kina skal du også have visum til, det kan du også få lavet i Thailand, men hvis du kun skal til Hong Kong, så er det visumfrit i 90 dage og det gælder også til Macau

Japan er visumfrit i 90 dage

Til Indien og Nepal skal du have visum inden, men det kan også laves i et andet land i asien 🙂

Tag evt et kig her: http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/pas-og-visum/

Anonym Walnuts

Mange tak for de gode svar. Jeg vender højst sandsynligt tilbage i morgen med flere spørgsmål. 🙂

Anonym Chris

Jeg fik, her i Danmark, lavet et alm turist visum her i vinters. Der var ingen problemer overhovedet og der gik ikke mange dage før vi havde visum. God tur!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account