This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Så er der kun 3 måneder til mig o en veninde sætter kurden mod sydøstasien. Og forberedelserne presser på. Men vi har nogle problemer med visum. Vi Flyver til bankok d 24 jan, og man har jo 30 dages fra visum i thailand. Men ham manden fra jysk rejsebereau siger at der kan være problemer i lufthavenn i DK, hvis ikke man har visum med eller en gyldig udrejsebillet inden 30 dage. Vi flyver fra bankok til LA men det er føst ca den 1 juni, dvs 4 måneder og det sagde han ville kræve et visum på et år, og det er ikke helt billigt. Hvad har i andre gjort når i har fløjet til Thailand? Vi snakker om i stedet at købe en billig billet til hanoi og kun være i thailnad – bankok en uge i første omgang. Så tager vi bare vores planlagte tur omvandt. Men er det nødvendigt eller kan man sagtens rejse til thailand uden visum i første omgang. Husk på at det altså ikke er i thailand han siger vi får problemer men i DK!!

En helt anden ting er penge… Turen lyder kort thailand – vietnam – cambodia – laos – malaysia og singapore.. Det er 4 måneder. Og så lidt under en måned i Usa (LA – Wasington (der bor vi hos en veninde) og NY hvor vi har flybillet hjem fra). Hvad tror i dette koster i rent forbrug altså minus flybilleter og forberedelser?? Nogle forslag?

Håber nogle har gidet læse denne smøre og har nogle gode råd /ideer..

Mange hilsner Rebekka

Anonym Anonym

Jeg har været i Thailand 2 gange og aldrig haft visum for at komme til Thailand. Jeg fløj til og fra Bangkok til DK og der var ingen problemer, da jeg kom til DK. Jeg mener jeg betalte 500 batt i flyskat i Bangkok lufthavn, da jeg skulle hjem. Jeg var der kun 3 uger pr gang, så jeg ved ikke om det er derfor .jeg ikke havde nogle problemer, men jeg har aldrig hørt om nogle som har haft problemer med visum, når de er kommet til DK

Anonym Fiksteufel

Ja det er rigtigt at i skal bevise jeres udrejse efter en måned i behøver dog ikke ændre på jeres planer, bare køb en etvejs billet på Airasia.com fra bangkok til kuala lumpur eller et andet sted det koster omkring 200 kr. det er jo en del billigere end et 1års visum. I skal jo ikke bruge den så bare find den billigeste!

Anonym Anonym

Yes, man betaler 500 bath, når man forlader Thailand, og det gør man altid.

Anonym dykkerper

Jeg har aldrig vist min retur billet i Bkk! (har været der mange gange nu). Men det kan da godt være at de skal se den, det skal jeg ikke sige noget om. Det samme gælder med USA, der skriver de også man skal have en retur billet, men man viser den aldrig.

Hvis de vil se den, siger i bare det er en E-ticket. For så får man jo ikke nogen, også gider de ikke gøre mere ved det.

Så jeg ville bare tage derned, bare husk de “nye” visum regler i Thailand. 3 måneder ind, 3 måneder ud.

Anonym Anonym

Jeg arbejder selv i et rejsebureau, og den er desværre god nok. 9 ud af 10 gange er det ikke noget problem at rejse til Thailand uden visum eller en udrejse billet inden for de 30 dage.
    DOG sker det forholdsvis ofter at jeg taler med kunder der sidder i saksen i Wien, Frankfurt, Paris eller København. Det er vigtigt at man forstår at problemet sjældent opstå i Thailand (selv om dette også kan ske), men i den lufthavn man tjekker ind til Thailand i.
    Det er sådan, at hvis immigration afviser Jer i Bangkok (og det bør de gøre i forhold til deres egne visumregler), så bliver flyselskabet der har fragtet Jer til Thailand givet en bøde, da det er dem der er forpligtet til at tjekke op på Jeres visum ved departure. Denne bøde er så vidt jeg husker på 80.000 Thai Baht, + at de skal fragte Jer tilbage til afrejselandet. Dette betyder som oftest, at de skal sparke en betalende passager af et fly for at få plads.
    Da meget få flyselskaber syntes dette er en fed ide, bliver de altså mere og mere opmærksomme på at tjekke folks visum. Jeg kender folk der arbejder for SAS, der siger at de har fået ordre på at tjekke op på dette på ALLE rejsende. Om de får det gjort er en anden sag.

Alt dette kan jo undgåes som tidligere nævnt ved at have en Airasia billet i hånden med en udrejse inden 30 dage.

PS. Service chargen ved afrejse fra Bangkok stiger til Januar fra THB 500 til THB 700. Så husk at have lidt i lommen inden hjemrejsen.

Happy Travels

Anonym Miss_ShadowCat

3 måneder ind 3 måneder ud??!!

Anonym Anonym

Bare tag afsted… Vi fik samme melding, men det holder ikke i praksis… Der bliver ikke tjekket noget – og hvis de tjekker kan I jo bare betale for at få et visum i lufthavnen…

Anonym Miss_ShadowCat

Tak for de gode råd! Jeg er ret sikker på vi køber en billig flybillet, så må vi se om vi bruger den. Er der slet ingen der har en ide om penge..? tror i 30000 er nok til 4 månederi sydøstasien når fly er betalt??

Anonym Fiksteufel

Ej undskyld mig men det er da bare for dumt at blive taget og så blive nød til at give de 1000 kr det koster for et års visum når det kunne have været undgået ved bare at købe en billig e billet…

Anonym Anonym

Lige for at slå det helt fast.

NEJ! Man kan ikke købe visum ved indrejse til Thailand. Så NEJ man kan ikke bare betale de 1000 kr. ved indrejse som et visum ville koste, hvis man bliver stoppet.

Bliver man stoppet ved afrejse fra Danmark kan man jo bare købe en billet ud af Thailand i Kastrup lufthavn og så er problemet løst. Det er dyrt, men bedre end at aflyse.

Bliver man stoppet i immigration i Bangkok, er man så at sige fucked. Problemet er jo at du endnu ikke er kommet igennem immigration og derfor ikke kan komme til et rejsebureau eller flyselskab der kan sælge dig en billet ud af landet. Eller en computer med internet, så du kan booke online. Og nej, den flinke mand i immigration lader dig ikke lige rende forbi i 20 min. så du kan købe billetten også komme op til ham igen.

Jeg sidder ikke og siger at man bare SKAL have styr på det hjemmefra, men det er da bare vigtigt at man ved hvad konsekvenserne er HVIS det skulle gå galt.

Anonym Comet Consular Service

Man lægger måske ikke mærke til det, men stemplet man får ved indrejsen er rent faktisk et visum, præcis som til Tyrkiet, USA og andetsteds.

Det kan lade sig gøre at søge dette på forhånd, men ambassaden udsteder for det meste forretningsvisum, hvorfor turister henvises til at få det ved indrejse. Igen en formalitet, hvorfor man altså ikke lægger mærke til det.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account